Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Kun je ziek worden van probiotica (candida)?

Hoi lieve mensen,

Ik worstel al een hele tijd met een hardnekkige candida infectie, ik weet niet of deze ook is uitgebreid naar mijn darmen maar waarschijnlijk wel. Ik heb ook altijd al problemen met mijn darmen gehad (spastische darm). Nu heb ik sinds 2 dagen Probiotica Plus (heel duur en goed merk) en het lijkt wel of ik door een soort Detox periode ga? Het voelt als buikgriep maar dan toch anders, heel naar. Kan dit van de Probiotica komen en moet ik nu doorgaan of toch maar stoppen?

Ik zou het echt heel fijn vinden om goede antwoorden te krijgen, alvast heel erg bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Die kans is vrijwel nihil zoals je ook hier kan lezen ;) http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/ziek-probiotica.64990 Wel kan het zijn dat momenteel zoals je schrijft je gevoelige darmen ( spastische) opspelen en iets reageren op een probioticum, al voelt dit voor jou nu wel "anders" dan eerder.... De enige die eerst zal kunnen uitsluiten of het echt om die bekende candida schimmels gaat is een gynaecoloog die een kweek zal inzetten op candida en daarvoor een kuur of andere behandeling zal voorstellen. Sterkte ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100