Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wie (her)kent deze pijn in gebied onderkaak en oor?

Klachten heb ik nu ruim 1 maand en nemen niet af en veranderen iets van pijnpatroon.
- onderkaak intense en soms zeurende pijn in vlagen, geen last met eten of drinken
- uitstralende pijn erbij naar oor en/of locatie in bovenkaak, alles eenzijdig.
- pijn komt met name opzetten einde dag tussen 17.00-22.00 uur en houdt voor (steeds langer) vele uren aan...

Intussen al wel controle bij tandarts laten doen , apart voor deze klachten en hij controleerde linker onderkaak en bovenkaak alle elementen, op ijskoud, flink tikken, gewrichtjes zijkant kaak bevoeld, kaakholtes beklopt, tenslotte ook van beide een foto gemaakt . Niets te vinden dat deze pijn kan verklaren...

Huisarts ben ik uiteraard ook al gegaan voor ook andere pijndemping en na de zekerheid tandarts , maar vooralsnog ook geen verklaring , behalve dat dit mogelijk een zenuwpijn is die uitstraalt en mijn fysio verder laten nazien. (het is niet dik in dat gebied en geen zichtb. tekenen van een ontsteking)
Kreeg ondanks wisselwerking met de bloedverdunners nu voor eerst Diclofenac-Na EC 50 mg mee... zou binnen 1 week effect moeten geven.

Het is bijna niet vol te houden en ik ben geen "snelle pieper"!
Komende donderdag slik ik nu die diclofenac 1 week maar het helpt totaal NIETS tegen deze pijn, zoals ook erg hoge dosering paracetamol 1500 mg ineens deze felle maar ook golvende pijn wat dempt.

Wie heeft hier enig idee over en heeft tips die deze slopende pijn in avond en nacht doen verminderen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ben geen arts, maar dit lijkt op verstoorde energiebanen. Misschien dat een acupuncturist verlichting op kan leveren. Voor de goed orde ik herken het niet. Dit is een suggestie. Vooral omdat al andere opties uit gesloten zijn.

Zelf heb ik dit jaren geleden gehad, met exact dezelfde symptomen. Bij mij werd de kattenkrapzieke vastgesteld en met een aangepaste antibioticakuur verholpen.