Ik krijg kramp in mijn voet onder het skiën, hoe kan dat?

Vandaag ging ik voor het eerst skiën alleen kreeg na een tijdje kramp in mijn voet. En dan meerdere malen in beiden voeten. Hoe kan dat? Kan het misschien dat mijn ski schoenen te klein zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Problemen die voorkomen bij skischoenen zijn in veel gevallen een 'maatprobleem'.
Het begint bij het kiezen van de juiste maat. Een zeer vaak gemaakte fout is dat de schoenen te groot worden gekocht. De voet probeert in dit geval letterlijk 'krampachtig' grip te krijgen in de skischoen. Het resultaat is kramp, pijn en soms zelfs blaren.
Vaak wordt dan gedacht dat de schoenen te klein gekocht zijn, terwijl het tegenovergestelde waar is. De schoenen zijn dan juist te groot gekocht!.