Kun je van griep zo'n erge spierpijn hebben, dat je niet meer kan lopen?

Alleen maar een paar pasjes, vooral bij het beginnen van lopen pijn, en bij het zitten gaan erg moeilijk. Is dit puur een griepverschijnsel? erg?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja hoor dat is heel normaal en gaat ook met een dag of 2/3 minder worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/overig/duurt-spierpijn-griep.199509

Antwoorden (2)

Bij griep is één van de symptomen inderdaad spierpijn: benen, armen, rug, schouders,... kunnen pijn doen. Lopen kan uiterst pijnlijk zijn.
Daarnaast kan je ook andere symptomen hebben zoals: hoest, keelpijn, koorts, hoofdpijn,...
Als je deze symptomen hebt, kan je griep hebben. Best toch even je dokter raadplegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Spierpijn van griep hebben we, net als koorts en hoofdpijn, te danken aan ons eigen afweersysteem. Onze witte bloedcellen gaan signaalstoffen door het lichaam sturen om andere witte bloedcellen voor de indringer te waarschuwen. Van deze boodschapperstoffen, interleukinen genaamd, zijn een paar dagen na de infectie grote hoeveelheden aanwezig. Deze stoffen kunnen zich ophopen in spiercellen, activeren hierin de pijnreceptoren en zorgen zo voor een vage, niet duidelijk lokaliseerbare spierpijn.
Sporten
Eigenlijk gebeurt er bij griep precies hetzelfde als bij spierpijn na het sporten. Alleen de stofjes zijn anders. Is het bij sporten melkzuur wat zich opslaat in de spieren, bij griep zijn het de signaalstoffen van ons eigen afweersysteem.