Ik heb soms pijn in mijn hart en soms is het net alsof ik een mini - hartaanval heb en dan krijg ik het benauwd, wat kan ik doen ?

1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HUP naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan heb je of kramp in je borstspier of slokdarm. Even maar de dokter om dat vast te laten stellen. Minder gestresst leven helpt.
Reddie
10 jaar geleden
@mobie1980 , "kramp in je borstspier of slokdarm" komt bij mij relmatig voor.
gonna
10 jaar geleden
ik heb ook heel soms een soort kramp bij de borststreek. het treed voornamelijk op als ik in bed lig. Dan kon ik niet meer liggen en ging rondlopen, maar dan ging ik weer liggen en begint het weer. Op internet een keer gelezen van iemand die dat ook soms had. En die had een hele eenvoudige oplossing. Namelijk als ik een paar slokjes water dronk ging het weg en bleef het weg. Als dat het niet is moet je beslist naar de dokter. Wat de anderen ook al zeggen.
gonna
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Idem, Ik heb het ook soms. Pijn in de borststreek, vooral met periodes. Heb 2 verschillende dokters bezocht, de ene had het over een kramp in de slokdarm, de andere over een geknelde zenuw. Verhelpen? Beweging, ontspanning en warmte...

Antwoorden (2)

Naar de huisarts en/of een specialist gaan, alleen die kunnen je goed over jouw eigen situatie informeren!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HUP, naar de dokter. Of ???
Zoals mobie1980 al noemt , "kramp in je borstspier of slokdarm". Het komt bij mij relmatig voor.
In eerste instantie alarmerend omdat de pijn in de buurt van je hart zit.
Maar als het je hart is moet het vooral optreden als je fiets (tegen de wind in) of traploopt.
Als het niet in die situaties optreedt, maar op willekeurige momenten, gewoon zittend in je stoel, is er waarschijnlijk niets mis met je hart.