Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verg ik teveel van mijn lichaam? Is dit een teken dat er iets moet gebeuren?

Ik kan de hectiek van mijn werk niet meer aan.
Ben kortademig en hoest al twee weken slijm op , kom er niet overheen.
Heb spanningsklachten. Hoofdpijn en spierpijn in de rug.
Ben de laatste maanden 7 kilo in gewicht afgenomen en weeg nu 52 bij een lengte van 1.72
Kom net van de dokter terug en heb een bloeddruk van 198 / 110 terwijl hij steeds te laag was.
Zijn dit allemaal tekenen dat ik het even rustiger aan moet doen en even een time out moet nemen?
Ik werk 3 dagen per week als receptioniste in een hectische omgeving waar alles tegelijk gebeurd. Telefoon, schreeuwende kinderen en behandelaren die van alles van je willen terwijl de telefoon ook door blijft
Het is een kinderpsychiatrisch ziekenhuis. Ik werk op maandag donderdag en vrijdag. Vind het weekend steeds te kort om bij te komen.
Heb daarom gevraagd volgend jaar om de maandag vrij te zijn.
Moet ik het in werksfeer zoeken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
924

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als ik je verhaal zo hoor kan ik je denk ik als beste advies geven om dit met je huisarts te bespreken. Stress heeft veel invloed op je lichaam. Wellicht kun je via je huisarts een doorverwijzing krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou het zeer zeker rustiger aan doen, is er al een sputuum test van je spuug gemaakt. Evt. astmatische bronchitis in de familie? Klinkt nml. ook als een goede bronchitis aanval. Heb je ook koorts? Zo ja, dan zou ik een antibiotica aan dokter vragen en een paar dagen onder de wol kruipen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden