Als ik zenuwachtig ben, krijg ik een opgeblazen buik en steken in mijn buik. Wat is dit?

Dit is echtt alleen maar als ik bij iemand anders ben. Eenmaal thuis zakt het vaak weer. Is dit een soort van winderigheid ofzo omdat mijn buik bol wordt of is dit iets anders en wat zou ik er tegen kunnen doen? Alvar bedankt

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik ben natuurlijk zenuwachtig alleen kan niet uit mezelf rustig vanbinnen worden. Want kan ik hier dan tegen doen? Gelijk een psycholoog inschakelen of zijn er andere manieren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (3)

Het kan een vorm van faalangst zijn..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat komt gewoon omdat je zenuwen hebt of stress hebt, of omdat je in een niet vertrouwde omgeving bent. Dat heeft bijna iedereen wel denk ik, maar soms op een andere manier. Als ik zenuwen heb of me niet echt op mijn gemak voel in een onbekende omgeving, begint mijn buik als een gek te broebelen =)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vroeger had ik dit ook,bij mij kwam het doordat ik verkeerd ging ademhalen oa te snel waardoor er lucht in mijn buik kwam wat ook de pijn veroorzaakte.
Wellicht is dat bij jou ook het geval,let daar eens op als het weer gebeurd.
Wat je kunt doen zijn ademhalingsoefeningen,dit help ook meteen tegen je zenuwen.
Ga ontspannen maar wel rechtop op een stoel zitten,liggen mag ook en leg je handen op je buik,adem rustig diep in door je neus en probeer de lucht naar je buik te laten gaan,dit kun je voelen met je handen,hou je adem een paar seconden vast en adem dan rustig helemaal uit door je mond door een soort pffffff geluid te maken je kunt met je handen een beetje druk uitoefenen op je buik tot alle lucht weg is. Probeer dit 5 minuten achter elkaar en meerdere keren per dag. Het zal vast niet meteen lukken maar door te blijven oefenen absoluut wel! Het is heel belangrijk om dit te blijven doen want op een gegeven moment ga je automatisch op de goede manier ademhalen. Doe het in ieder geval ook vlak voordat je weet dat je één of meerdere mensen zult zien.Je zult merken dat je op een gegeven moment geen bolle buik meer hebt en meteen veel minder zenuwachtig bent.

Ik wens je veel succes en doorzettingsvermogen!
Sterktegroet van vlindertje