Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Welke andere oorzaken (behalve overbelasting) kunnen er zijn bij o.a bursitis en CTS?

Hierover gehad met mijn fysiotherapeut die me al eerder (met succes) van de CTS aan linkerkant afhielp.
Bursitis werd later vastgesteld door de HA (intussen aan beide schouders) en de bekende injecties met Cortico werden afgeraden.
Pijnlijk uiteraard en lastig/beperkend, maar wie dit kent of zelf had ... .;)

In mijn geval zou (fysio en HA en ergo kennen mijn huis/werk dingen) zou overbelast niet de oorzaak zijn, maar wat dan het dan wel als (mede) oorzaak hebben?

Momenteel heb ik zeker baat bij Medical tape (dempt wel wat pijn en zorgt voor verbeterde doorbloeding) en pittige aanpak van de fysio, maar dit voor de rest van mijn leven , oops?

(Ben wel bekend met helaas tal van soorten medicatie, tekort aan Vit.d3, soms foliumzuur, struma en soms net op de grens van voldoende B12 volgens lab.)

Weet jij het antwoord?

/2500

Een zuivere bursitis aan twee kanten komt niet vaak voor en ik vraag me af of het wel een bursitis is. Ik ben geneigd de oorzaak te zoeken in de wervelkolom. Daar kunnen stoornissen zijn die schouderklachten met zich brengen. Ben je wel eens bij een manueel therapeut geweest?