Elke dag nog steeds duizelijk na ziekenhuisbezoek. iemand idee wat het kan zijn? (zie uitleg)

Ik ben vanaf april elke dag duizelig. Ik heb een mri scan gehad en alles was goed. Ook de stertke van mijn ogen is goed. De neuroloog denkt dat ik onbewust spanningen heb en beste naar een psycholoog kan gaan zodst de klachten verdwijnen. Nu wil ik eerst zeker weten of alles qel echt goed is aan me lichaam zelf. Iemand idee of deze klacht ook door een allegie kan komen? Of kan het zijn dat ik chronische hypervetilatie heb (ik adem wel snrl)? Ik weet echt niet meer wat ik nog kan doen. Ben meisje van 18 jaar oud. Ouders nemen me niet echt serieus. Hopelijk heeft iemand een tip.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik eet weinig avondeten. Vind dit erg vies, lust wel wat dingen als ik het zelf maak. Ik slik iedere dag als extraatje multivitamine.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou het zeker serieus nemen. Je hebt een klacht en daar lijdt je onder. Dat is vervelend, bestaand en terecht. Laat je dus niets aanpraten. Het is goed om zowel op lichamelijk als psychisch vlak onderzoek te laten verrichten naar de oorzaak van je duizeligheid. Zolang echter het tegendeel niet bewezen is, heeft het zeker geen zin om je zorgen te gaan zitten maken over een lichamelijke oorzaak. Probeer wel op het volgende te letten:

1) zorg voor voldoende en gevarieerd voedsel
2) kijk uit met suikers, een sterk wisselende glucosespiegel kan duizeligheid veroorzaken
3) Zoek wat yoga-oefeningen op en doe ze elke dag, verdiep je vooral in Pranayama
4) Ga elke dag een half uur sporten, minimaal
5) Schrijf je emoties op in een dagboek en zoek uit wat bij jou spanning veroorzaakt
6) Verwoord voor jezelf eens waarom je "avondeten" erg vies vindt. Maak dit bespreekbaar met vrienden en ook je ouders. Het doel is dat je gewoon normaal kunt gaan eten, dat is belangrijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou het advies van de neuroloog serieus nemen en naar een psycholoog gaan. Zelf opper je dat je 'chronische hyperventilatie' zou hebben, en dat is ook een reden om naar een psycholoog te gaan: hyperventilatie komt ook ergens vandaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een aanval van duizeligheid kan eng zijn, maar gelukkig is er zelden iets ernstigs aan de hand. De oorzaak van duizeligheid kan variëren van stress tot een aandoening aan het binnenoor.

Ongeveer 1 op de 30 huisartsbezoeken heeft te maken met duizeligheid. Vrouwen gaan er 2 keer zo vaak mee naar de dokter als mannen. Bij het ouder worden komt duizeligheid vaker voor. Bij 1 op de 3 patiënten blijft een bevredigende diagnose trouwens uit: er wordt nooit een duidelijke oorzaak gevonden.
Heb je een licht gevoel in je hoofd, alsof je flauwvalt, dan kan een angststoornis in het spel zijn. Hyperventilatie - bijvoorbeeld als gevolg van een paniekaanval - kan duizeligheid in de hand werken. Angst kan duizelig maken, maar omgekeerd werkt het ook: omdat je duizelig bent, kun je bang worden of in paniek raken. Ook een depressie kan gepaard gaan met duizeligheid.
fremar