Kan ik baat hebben bij vitamine supplementen? (zie beschrijving)

Heb me een proefpakket vitamine supplementen laten aansmeren (via telefoon, van nugezond.nl), en zal daarna €18 p.m. moeten betalen als ik niet annuleer. Ik zit nu te overwegen of ik die moet annuleren of niet. Dit zijn klachtjes die ik heb:

-Lage energie (mentaal vooral)
-Raak vaak/snel afgeleid, slechte concentratie
-Aanleg voor depressie

-Schilferige en/of vettige huid
-puistjes e.d.
-eczeem
-roos

Het gaat om dit pakket:
http://nugezond.com/product/titamins-multi/

Ik maak vooral zorgen dat ze moeilijk gaan doen als ik wil afzeggen. Ze hebben m'n rekeningnummer nog niet.

M'n dieet is een beetje gevarieerd, maar ik eet niet zoveel vis en bijna geen fruit (wel een paar keer per week een glasje multivit). Maar snack 's nachts vaak, chips enzo.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik zou gewoon je voeding goed bekijken, dan heb je dat helemaal niet nodig.
Geen fruit is wat minder, maar als je genoeg groente eet valt het best mee.
Maar waarom snack je veel in de avonden? Eet je niet genoeg gedurende de dag? Heb je dan honger of is het verveling?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben meestal wakker tot 4-5 uur 's ochtends dus dan krijg ik vaak wel honger. Het is een makkelijke (en lekkere) manier om m'n maag te vullen.
Utrecht
10 jaar geleden
Bij gevarieerde voeding heb je geen vitaminesupplementen nodig.
Als je toch wat extra's wil hebben: koop een pot vitaminepillen bij het Kruidvat. Vééél goedkoper en functioneel dezelfde kwaliteit.
(ik zou Nugezond direct opzeggen. Veel te duur!! Onnodig.)
Ritsuka
10 jaar geleden
Ok, je eet dus ongezond, en je slaapt blijkbaar veel te weinig.
Dit veroorzaakt allerlei gezondheidsklachten (zoals je hierboven noemt) en nu wil je er pilletjes in gaan gooien in de hoop het op te lossen?
Dit helpt niet op de lange termijn, ga eerst eens werken aan een fatsoenlijk slaapritme, dan worden je eetbuien ook minder.
En dan kun je gaan werken aan gezonder en gevarieerder eten, en dan heb je geen pilletjes meer nodig. Ik gebruik zelf de site www.cronometer.com
Als je hier invult wat je eet, krijg je precies te zien welke vitamines je binnenkrijgt en mist. Het is wel in het Engels, maar best duidelijk om een soort van overzicht te krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh, ik slaap wel genoeg hoor, van 4-5 tot 12-13. Daar ligt het waarschijnlijk niet aan.
Maar ik zit juist naar supplementen te kijken omdat ik gewoon geen zin (meer) heb in gesmeer met middeltjes, letten op dieet enz. Ik ga eerst maar kijken of supplementen (deze ga ik waarschijnlijk annuleren) wat voor me doen, en dan zie ik wel verder.
Ritsuka
10 jaar geleden
je kunt toch het beste proberen het probleem bij de basis aan te pakken hoor, pilletjes halen is meer symptoom bestrijding.
Je bent bezig met de ruitenwisservloeistof in je auto, terwijl je de verkeerde soort brandstof er in hebt gedaan, en dan vraag je je af waarom het niet wil rijden.
Cryofiel
10 jaar geleden
Mijn idee, Ritsuka. In plaats van de oorzaak aan te pakken worden hier de gevolgen (de symptomen) bestreden. Wanneer je niet kunt slapen doordat de radio zo hard staat, moet je geen slaappillen nemen - dan moet je de radio uitzetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kyuzo: kijk eerst eens wat je binnen krijgt aan vitamines en of je dat kunt verbeteren. De site die Ritsuka noemt ken ik niet, mijn diëtist raadde mij ooit www.dieetinzicht.nl aan en eens in de zoveel tijd vul ik 't weer eens een week of twee in om een idee te krijgen van wat ik binnenkrijg en of dat nog een beetje klopt. Vitaminesupplementen zijn prima als je ze nodig hebt, maar anders heb je er niets aan en is het alleen verspilling van geld. Als je wilt weten of je bepaalde tekorten hebt, vraag dan je huisarts eens om dit te laten testen. Vraag je je af of je dieet wel gezond is, vul dan eens zo'n voedingsdagboek in en kijk of je van alle vitamines genoeg binnen krijgt. Is dat niet zo en wordt het te ingewikkeld om dit met je voeding voor elkaar te krijgen of heb je een bepaald voedingspatroon door allergieën of uit overtuiging (bijvoorbeeld vegetarisme of veganisme) dan ontkom je er soms niet aan dat je bepaalde vitamines niet voldoende binnen kunt krijgen uit je voeding en dan kan een supplement heel goed zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed punt. Ik zie het nog even aan...

Antwoorden (2)

Begin met beter op je voeding te gaan letten, als je dat goed doet heb je geen vitaminepreparaten nodig. Je puistjes en eczeem kun je behandelen met Sudocreme (goedkope creme tegen luieruitslag, maar ook tegen deze kwaaltjes) en je roos met een zachte anti-roos shampoo. Dan ben je stukken goedkoper uit. Weiger gewoon de eerste zending, stuur deze ongeopend terug, eventueel met begeleidende brief dat je toch geen interesse hebt. Vaak is het moeilijk van dit soort abonnementen af te komen, dus kun je het beter direct stoppen. Ga met je andere klachten naar je huisarts, als die binnen een maand na het aanpassen van je voeding niet veranderd zijn, hou ook je eczeem in de gaten en laat daar de huisarts ook eens naar kijken.
http://www.bysjanty.nl/beauty/sudocrem-voor-meer-dan-alleen-babybilletjes/

Toegevoegd na 3 minuten:
Je zou wel baat kunnen hebben met dit product, maar als je zelf je voeding veranderd, dan kost het je minder. Wil je toch een voedingssupplement, dan zijn er betere en goedkopere producten bij de drogisterij verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of Nugezond helpt tegen al je kwalen is zeer de vraag. Je hebt er zelf ook weinig vertrouwen in volgens mij. Je maakt je immers vooral zorgen of "ze moeilijk gaan doen als je wilt afzeggen".

Dat laatste is helemaal niet nodig. Je hebt bij telefonische verkoop het recht om zonder opgaaf van reden je bestelling af te zeggen. Dat moet binnen 7 dagen. Liefst schriftelijk. Doe het wel, ook al hebben ze je rekeningnummer niet. Je wilt geen ellende met facturen die worden verstuurd + boetes wegens niet betalen.

Voorkom al deze stress en pak je gezondheidsverbeterpunten per punt aan. Wondermiddelen die alles in 1 keer oplossen bestaan niet helaas.