kun je ineens meer moedervlekken krijgen? Hoe kan dit?

Ik had eerst best weinig moedervlekken, maar nu worden het er ineens meer (lees: veel meer). Ik ben al naar de dokter (in opleiding, want het is nogal druk in dat dokterspraktijk) geweest en die zei dat het geen sproeten waren. Hij vond het zelf ook best vreemd. Het is niet zo dat ze veranderen, er komen er gewoon meer bij. Komt dit misschien toch door de zon?
(het lijkt me sterk door ouderdom, want ik ben pas 22 jaar..)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.8K
Ritsuka
10 jaar geleden
Kan als je ouder word ja
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is veel en waar? Alleen op plekken waar de zon vaak komt of over je hele lijf?

Het beste antwoord

Het kan door de zon komen. De zon heeft invloed op je huid. Ik heb het zelf ook. Let er vooral op dat ze niet gaan jeuken, een gekke vorm krijgen, een gekke kleur of per moedervlek heel erg gaan groeien. Dan kan het een melanoom zijn.

Of het door de zon komt kan je controleren. Ikzelf heb er veel op mijn armen, maar op mijn buik, die veel minder in de zon komt, veel minder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

na zwangerschap, na pil gebruik (vaak bij hormoonwisseling) na veel zon
en ook als je ouder wordt.