Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe snel groeit het gaatje van je navelpiercing dicht?

Ik moet onder een mri scan ze vragen daarbij of ik een piercing heb. Ik neem aan dat deze eruit moet. Het onderzoek duurt 20-45 minuten. Is hrt gaatje dan nog wel open om de piercing erin te doen of groeit het zo snel dicht? Ik weet namelijk niet hoe snel dat gaat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
18.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als de piercing korter dan 3 maanden geleden gezet is, kun je hem eigenlijk nog niet verwijderen, het wondje is nog aan het genezen en zal dus snel gedeeltelijk dicht groeien. Zit hij er langer dan 3 maanden dan kun je hem er rustig enige uren uitlaten, tenzij er op dat moment nog problemen zijn, wondvocht of ontsteking, waarvan de piercer of arts je heeft geadviseerd de piercing er nog niet uit te halen. Vraag voor de zekerheid even advies aan je piercer of huisarts, ieder lichaam reageert anders op vreemde voorwerpen in of op het lichaam. Sowieso de MRI door laten gaan, ook al is dat niet goed voor je piercing, de reden dat je een MRI moet laten doen, zal belangrijker zijn dan de piercing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje Crea, ik heb hem al 5 jaar dus dan moet het niet erg zijn. Wilde wat zekerheid hebben

Andere antwoorden (2)

Dat duurt jaren, dus maak je niet druk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb als tiener gaatjes in mijn oren laten prikken, maar omdat ik allergisch bleek te zijn nooit oorbellen in gehad. Nu 25 jaar later zijn ze nog open.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja oke maar navelpiercing is een soort van wond dus misschien groeit dat sneller dicht?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gaatjes in oren zijn niet vergelijkbaar met een navelpiercing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in beide gevallen doorboor je het vlees, maak je een wond, en laat je die dichtgroeien rondom een "oorbel" of piercing.
Nadat de wond dichtgegroeid is, kan je de piercing er uit halen en er weer in doen zonder problemen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding