ik heb last van mijn ooglid en pijn bij het knipperen. wat kan dit zijn?

Al sinds vrijdag heb ik last van mijn rechter ooglid. De pijn zit in net boven de buiten hoek van mijn oog. Het is niet elke keer als ik knipper. wanneer ik recht vooruit kijk en knipper heb ik er bijna geen last van, maar wanneer mijn oog iets meer naar beneden beweeg en dus meer naar beneden kijk krijg ik wel pijn. Ook wanneer ik mijn ogen sluit en op het goede plekje druk doet het pijn. Het is moeilijk uit te leggen wat voor soort pijn het is. Het is geen scherpe pijn.
Ik heb vrijdag wel make up gedragen maar die er volledig afgehaald 's avonds. sindsdien heb ik ook geen make up meer op gedaan.
Mijn oog ziet er overigens gewoon normaal uit, hij is niet opgezwollen en ook niet rood.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
57.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toen ik hetzelfde ooit had ben ik naar de dokter gegaan. Het bleek dat ik een klein krasje op mijn oogbal had, wsl veroorzaakt door een zandkorreltje dat daar tegenaan gezeten had en waarop ik toe gewreven heb door de irritatie v/d zandkorrel. Dat krasje was vervolgens gaan ontsteken en dat leverde een dergelijke pijn op, welke ik ook slechts in bepaalde kijkrichting voelde.
Oplossing was: antobioticadruppeltjes op mijn oogbal. Ik zou even naar de dok gaan.
Ivana
10 jaar geleden
Insectensteek?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga naar je arts . Het kan van alles zijn , van virus ,bacterie , gemeen stofje , haartje , of laat een goede opticien even kijken die ziet direct of er wat in zit met zo'n ja hoe heet dat apparaat . Succes.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik heb nu precies hetzelde, hoe is dat nog bij u afgelopen?

Antwoorden (2)

Een wijnoog zoals ze in belgie zeggen. Dit is een ontsteking van een wimper. Dit kan zeer pijnlijk zijn en geeft een verdikking en een wijnkleurige verkleuring. Vandaar de naam. Oorzaak als ik mijn ouders vroeger moest geloven, kwam dit door het plassen tegen de muur van de kerk:-). Dat werd de kinderen wijsgemaakt. Meestal hebben kinderen daar last. Remedie is het gewoon laten uitwerken en vooral de wimper, in kwestie niet uittrekken. Als het te lang duurt raad vragen bij de dokter.

Het kan ook zijn dat je een klein kwetsuur hebt opgelopen die je daarvoor niet kunt zien. Rond het oog is het een zeer gevoelige plaats vandaar de pijn.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het zou kunnen dat je ooglid daar beschadigd is of dat daar een wondje zit.(bijv: een klein wondje wat je niet kunt zien). als je naar beneden of opzij kijkt belast je je oog waardoor het (wondje/beschadiging) niet kan helen.Mischien kan het ook ontstoken zijn maar die kans acht ik klein toch zou ik voor de zekerheid naar de huisarts gaan. (vooral als de pijn de komende week aanhoudt.