wat is de revalidatietijd na een kijkoperatie aan een knie?

ik ben voor drie en halve week (25 april) in het ziekenhuis geweest voor een kijkoperatie aan de knie, meniscus was gescheurd en artrose
als ik ga lopen of vanuit een stoel opstaan verga ik van de pijn is dit normaal? en met name de plek waar de meniscus zit, daarom loop ik ook nog met krukken en rollator, dan word het minder belast.
oja ik ben een vrouw en 62 jaar met ook helaas fibromyalgie

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kon na 14 dagen bijna alles weer. Alleen ver doorbuigen was nog gevoelig. En ik mocht ook tot 4 weken na de operatie niet zwaar tillen. En ik had oefeningen voor thuis mee gekregen. Dit geldt voor beide keren. Twee keer aan dezelfde knie. Anders even je orthopeed bellen die jou geholpen heeft. Ik was tien 35 en 38. Du wel iets jonger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem even contact op met je behandelend arts, deze kan je voorzien van advies en je indien nodig laten komen voor onderzoek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
crea bedankt voor je antwoord maar dit had ik zelf al bedacht, alleen voordat ik bij mijn arts terecht kan ben ik minimaal 6 tot 8 week verder en ik had gehoopt dat er iemand met ervaring? hier iets over kon vertellen

Het beste antwoord

Revalidatie van een knie kan erg moeilijk in te schatten zijn want het kan sterk verschillen per persoon. Omdat de meniscus gescheurd was, is het zeker niet raar om daar een minimum van zes weken voor te verwachtten, maar het kan ook langer duren. Gezien uw leeftijd en dat u fibromyalgie heeft is het erg verstandig dat uw revalidatie gebeurd onder begeleiding van een fysiotherapeut. Mocht u dat nog niet hebben dan kunt u daar nu wel mee beginnen. Onder begeleiding kunt u namelijk de spieren rond de knie sterker maken zonder dat deze (verkeerd) belast wordt.