Ik zou graag paard willen leren rijden, Maar ben allergisch voor paarden hoe kan ik dat doen?

Nooit door een allergie test getest.
Maar als ik in de buurt kom van paarden dan krijg ik rode ogen en word ik benauwd. Lopende neus.

Maar ik zou eigenlijk al heel lang wel leren paardrijden.
Hoe kan ik dit doen?
Zijn er anti allergie middelen voor die je voor de contact met dieren kunt nemen?

Ik vind het zulke mooie beesten!
Heb het al heel lang in gedachte maar weet niet of het kan!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Misschien staan er wel planten in de paardenwei waar je allergisch voor bent. Voordat je allerlei gedachten hierover hebt, zou je eens bij de huisarts kunnen informeren. Gewoon even bellen en een afspraak maken. Deze kan je weer doorverwijzen naar het ziekenhuis voor een test.
Bovendien weet een arts wat het nog meer zou kunnen zijn, of in ieder geval uitsluiten wat het niet kan zijn.

Ik heb paard gereden, het is erg leuk, ik kan het aanraden! Succes...

Toegevoegd na 9 uur:
Mijn neefje had met zijn astma ontzettende last van huisdieren in 't algemeen, maar van katten in 't bijzonder en hij kwam pas voor een langer bezoek langs toen hij goede medicijnen hiervoor had gekregen van de huisarts.
Veel mensen hebben last van allerlei allergieën, ik zelf heb zo'n uitgebreide test gehad, waaruit bleek dat ik last had van "huisdieren"... Ik heb nooit overwogen om mijn dieren "weg" te doen, maar dat ligt natuurlijk aan de mate van benauwdheid en de mogelijke oplossing van medicijnen.
Zo'n test doet wonderen, want "meten is weten"!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze zijn in ieder geval zéker de moeite waard om het te proberen want wat kunnen die dieren je een boost geven in je leven zeg! Ik hoop daarom ook echt voor je dat het mogelijk is! Goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
(Was natuurlijk bedoeld voor de vraagsteller, maar mijn telefoon wil dat niet?)

Andere antwoorden (2)

Mijn zoon is allergisch voor katten, en eens werd gezegd dat dat een ziekenhuisopname zou kunnen worden als hij bij katten zou logeren. Nu logeren wij regelmatig een paar dagen bij mijn zwager met een kat maar met cetirizine van de drogist (ook wel bij aldi/lidl te koop geloof ik) heeft hij nergens last van.

Je kunt dat het beste 's avonds slikken want je kunt er wat slaperig van worden en dan dus twee avonden voor je moet paardrijden, dus als je op donderdag rijdt zou ik ze slikken op dinsdagavond en woensdagavond. Misschien ga je het daar mee redden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je allergisch bent voor bijvoorbeeld stof.. daar ontkom je niet aan als je de paardenstallen ingaat helaas!