veel hoofdpijn, diarree en vermoeidheid wat kan dit toch zijn?

ik heb bijna elke dag hoofdpijn. Ik heb al verschillende scans gehad en hier kwam niets uit. Ook heb ik na bijna alles wat ik eet meteen diarree, met name als ik warm eet ( dit heb ik al vele jaren). In het begin kwam dit alleen door de pindasaus. Maar nu heb ik al een aantal dagen diarree als ik maar een koekje oid eet. Tevens ben ik elke dag ontzettend moe. Als ik een paar uurtjes heb gewinkeld (denk aan 4 uur) ben ik in de avond uitgeteld. Ook heb ik vaak last van stemmingswisselingen. Ik ben al meerdere malen met mijn vermoeidheid naar de dokter geweest, die hebben bloed afgenomen en getest. Hier kwam niets bijzonders uit dus ook geen vitamine tekort. Ik heb het idee als ik weer naar de dokter ga dat ze me niet zullen geloven oid.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
50.5K

Antwoorden (5)

Nogal wat mensen hebben chronische buikklachten. Veelal wordt er door de huisarts of internist geen concrete voor oorzaak gevonden. Uiteindelijk heet het dan bijvoorbeeld spastische darm. Door een niet gezonde darm kun je veel onverwachte klachten krijgen. Er kunnen dan onder meer huidklachten, hoofdpijn, moeheid, allergie en andere problemen ontstaan. Het lijkt mij dat dit bij jou het geval is.

Darmen worden ziek door verkeerde leefgewoontes. Je wordt niet geboren met een spastische darm. Als je als kind al buikkklachten had is de oorzaak mogelijk gelegen in een voedingsallergie. Maar verder ligt de oorzaak en daarmee de oplossing in verkeerde gewoontes en emotionele belasting, zoals nervositeit en angst.

Toegevoegd na 30 minuten:
concrete voor oorzaak = concrete oorzaak voor
Amadea
10 jaar geleden
Diarree ontstaat meestal door een darminfectie met virussen of bacteriën. Deze komen via de mond in de darmen. De darmwand raakt ontstoken en kan daardoor minder vocht opnemen uit de voedselbrij. Dat vocht blijft in de voedselbrij en daardoor is de ontlasting dunner.
Iemand met een darminfectie kan de ziekteverwekker via de ontlasting en het speeksel op een ander overdragen, bijvoorbeeld via het toilet, de vingers, deurknoppen, of het keukengerei.
Ook in besmet water en besmet of bedorven voedsel zitten bacteriën die een darminfectie kunnen veroorzaken.
Diarree kan samen gaan met:
buikkrampen (door krampen in de darmen is de ontlasting moeilijk op te houden en moet u snel naar het toilet);
misselijkheid en overgeven;
moe en slap voelen;
soms koorts;
soms hoofdpijn.

Maar ook stress, of een schimmelinfectie kan de oorzaak zijn. Laat je huisarts dus nog verdere onderzoeken (laten) doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die hoofdpijn kan heel goed komen doordat je vochtbalans door de diarree niet in orde is. Ik raad je aan regelmatig een glas water te drinken. Daarnaast zou ik de dokter eens vragen om je ontlasting te laten onderzoeken want de verschijnselen die jij hebt kunne duiden op ziekte van Crohn. Dit is een chronische darmontsteking maar soms best moeilijk op te sporen omdat je bijna nooit alle klachten hebt die erbij horen.
Ik heb dit zelf ook en ze zijn er pas achter gekomen na 2 jaar en na aandringen op een darmonderzoek waar bij ze een hapje weghalen. Hieruit bleek pas de Crohn want ik had ook alleen maar diarree en misselijk en kon geen eten binnen houden (na eten van wat dan ook direct naar de wc omdat ik dan diarree had). Ik zou er toch even op aandringen en anders naar een andere arts voor second opinion. succes.

Toegevoegd na 23 minuten:
Ps. Bij mij is dus lang gedacht aan een voedselvergiftiging die wel erg hardnekkig was. Ik moest het maar zien als een korstje op een wondje. Dus laat je niet te snel afschepen; ook niet als er niks uit bloed en/of ontlasting onderzoek komt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet of je eerst altijd cafeïne dronk met een plotsrlinge stop kan je ook last krijgen van hoofdpijn en vermoeidheid
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit klinkt voor mij als glutenintolerantie:

http://www.vitalworld.org/gluten.htm