Kun je onder behandeling lopen van een hoofdpijncentrum en een neuroloog?

Hoofdpijncentrum zitten alle beroeps beoefenaars in, neuroloog Fysio psygoloog en verpleegkundigen.

Ik loop nu bij een neuroloog in een ander ziekenhuis.

Een oogarts en orthoptist heeft me met een second opinion doorverwezen naar dit centrum.
Ik heb een scheel oog waardoor ik een trekking hoofdpijn gevoel in mijn hoofd heb.

Ook heb ik migraine die verergerd verergerd word door dat trekkerige oog.
Migraine is wel onder controle met medicatie van de huidige neuroloog.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

In principe is er nooit een probleem met het zien van meerdere specialisten; al is het maar om een "second opinion". Er kunnen echter wel problemen ontstaan wanneer verschillende specialisten gaan behandelen. Het is dan erg belangrijk dat de specialisten weten wat voor behandelingen je al ondergaat.

Veel medicijnen hebben vaak bijwerkingen; zo kan medicatie voor migraine bijv van invloed zijn op de bloeddruk. Als een specialist dan niet weet dat je deze medicijnen van een andere specialist hebt gekregen kan deze een verkeerd beeld vormen bij de bloeddruk die dan gemeten wordt. De tweede specialist kan dan iets voorschrijven voor de bloeddruk wat dan het eerste medicijn weer verstoord en in het ergste geval erg nare gevolgen kan hebben.

Dus laat een nieuwe specialist altijd weten welke behandelingen je al ondergaat (ook als dit bijvoorbeeld alternatieve geneeswijzen betreft). Omgekeerd is het ook verstandig om je huidige neuroloog te laten weten dat je nu naar de hoofdpijnkliniek gaat; als het nodig is kan deze dan overleg plegen.