Mijn nicht heeft vaak hoofdpijn (zie omschrijving) is dit rede om naar de huisarts te gaan?

Ze is 17 jaar en heeft FHM (migraine). Eergister kreeg ze sochtends toen ze wakker werd een erge hoofdpijnaanval (geen aanval die ze normaal van haar migraine heeft). Ze kon niet naar school. Ook was ze erg duizelig en.was ze in het begin wat misselijk. Nu is het weer helemaal over. Ze is al vaker naar de huisarts geweest maar daar schreven ze teeds medicijnen voor die niet hielpen. Ze verteld mij vaak dat ze graag wil weten of het daarboven allemaal nog klopt. Kan dit alles eem rede zijn om toch weer naar de huisarts te gaan? Haar ouders zeggen steeds dat er niks aan de hand is daarom help ik haar door hier een vraag te stellen zodat ze wat duidelijkheid heeft.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk!!! Anders een verwijzing naar een neuroloog vragen als medicatie van de huisarts niet werkt!
Ze is oud genoeg om zelf een afspraakje te maken met haar huisarts en te vertellen wat er is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf loop ik ook voor hoofdpijn en migraine bij een neuroloog.
Elke keer kan een aanval wel anders zijn bij mij..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een aantal eetgewoontes aanpassen wil ook weleens helpen.

Antwoorden (3)

Onzekerheid en vragen hebben is ALTIJD een reden om naar de huisarts te gaan, daar heeft ze ook geen toestemming van haar ouders voor nodig. Gewoon de praktijk bellen en een afspraak maken bij de assistente. Schrijf vooraf al je vragen op zodat je niets vergeet. Je kan mee gaan met je nicht als zij dat wil, twee horen meer dan één. Het is haar hoofd, niet dat van haar ouders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het klinkt voor mij alsof er wervels in haar nek vastzitten. Dit kan zowel de hoofdpijn als de duizelingen veroorzaken en het kan zelfs een rol spelen in haar migraine. Heeft ze in het verleden een (verkeers)ongeluk gehad?

En test haar op scoliose (kromming van de rug). Dit doe je door haar met rechte rug in een rechte hoek (90 graden) voorover te laten buigen. Wanneer ze scoliose heeft zal een kant van de rug hoger zijn dan de andere kant.

Wanneer beide vragen met ja beantwoord worden zou ik er zeker vanuit gaan dat het probleem bij de wervels liggen. Ze kan dan het beste naar een chiropractor of manueel therapeut.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou haar zeker aanraden om naar de huisarts te gaan en haar door te laten verwijzen naar een hoofdpijnpoli. Daar zijn ze in het uitzoeken en de behandeling van alle soorten hoofdpijn gespecialiseerd.