Wat doe ik aan knakkende knieën?

Dit heb ik eigenlijk sinds kort, vooral bij traplopen. Ik heb wel een eetstoornis, kan dit ermee te maken hebben? En zo ja hoezo, en zo nee hoe komt het dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Je beseft het zelf al: jouw lichaam is uitgeteerd, het heeft geen reserves meer om zich ergens tegen te beschermen. Dus jij voelt alles als extreem. Er zit geen vet meer om je benen, het zijn botjes met een velletje eromheen. Ja, die hoor je dus knakken als je traploopt.
De enige oplossing is om normaal te gaan eten.

Toegevoegd na 10 uur:
Misschien helpt de toegevoegde foto. Faith IS het meisje dat links staat. Maar zij aanschouwt zichzelf in de spiegel als het meisje rechts.

Toegevoegd na 10 uur:
Misschien helpt de toegevoegde foto. Faith IS het meisje dat links staat. Maar zij aanschouwt zichzelf in de spiegel als het meisje rechts.
Plaatje bij antwoord
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik denk wel dat het met mijn eetstoornis te maken heeft omdat die op het moment heelerg aanwezig is, en ik die knakkende knieen dus nog niet zo lang heb.
Maar hoe komt het dan precies? Alleen omdat ik te dun ben? Want ik ben bang dat ik osteoporose krijg, is dat het niet?
Amadea
11 jaar geleden
Daar leg je nu wel de basis voor. Want osteoporose ontstaat pas na de overgang, als de hormoonhuishouding voorgoed is veranderd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee je kan ook osteoporose krijgen als je anorexia hebt, dus gewoon voor de overgang met mijn leeftijd.
Ritsuka
11 jaar geleden
je vet en kraakbeen is door je eigen lichaam weggevreten, daarom knakt het
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke dat vind ik niet zo erg als osteoporose. Maar volgens een vetpercentage berekening site heb ik nog bijna 4 kg vet!! Facking veel :( dus ik heb wel vet.
Amadea
11 jaar geleden
Wélke site brengt jou die onzinnige berekening? Een pro ana site vermoedelijk! Faith, jij ziet het echt totaal verkeerd! Werkelijk alle lichamelijke klachten die jij hebt komen alleen maar door GEBREK aan goede voedingsstoffen. Zoek alsjeblieft professionele hulp!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee als je op google intypt: vetpercentage meten. Genoeg sites die dat zeggen, en zeker geen pro ana.
En ik heb al professionele hulp hoor. Maar t moet vanuit mij komen, en ik durf niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb sinds December geen warme maaltijd gehad. En verder was Mijn eetpatroon weinig en beperkt, tot niks op het moment. Maar mijn bloeduitslag gaf 4 weken geleden geen tekorten aan. Dus lichamelijk gaat t prima. Toch snap ik het eigenlijk niet.
Ritsuka
11 jaar geleden
4 kg vet is niet veel. Je weet volgens mij niet helemaal hoe het menselijk lichaam in elkaar zit. Vet is essentieel voor de vruchtbaarheid en het overleven, zonder vet op je lichaam ga je dood.
Wl je graag dood? Wl je graag de rest van je leven blijvend onvruchtbaar zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar het is ook niet weinig. Volgens die meting heb ik 9.6 % vet. Ik.vind het nogal wat en ik baal er heel erg van.
Amadea
11 jaar geleden
Faith, ben jij ervan op de hoogte dat een gezond vetpercentage voor een vrouw tussen de18 en 29 jaar oud 25% is? Jij komt dus driekwart TEKORT!
Ritsuka
11 jaar geleden
Voor een vrouw is over het algemeen een vetpercentage van 20-25% gezond. Soms nog een ondergrens van 15 ofzo, maar alles daaronder is niet echt gezond voor je. Zelfs vrouwelijke bodybuilders zitten niet eens zo laag, die zitten meer op 12-15% vaak.
En vind jij dit dik? http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151236564299958&set=t.736854957&type=3&theater
Ritsuka
11 jaar geleden
Het is wel weinig..
Ritsuka
11 jaar geleden
Soms heb ik het idee dat je beter tegen een muur kunt praten.
Je stelt hier allerlei vragen, ook in reacties enzo, maar je blijft maar volhouden dat je blijkbaar goed bezig bent en niet wil veranderen.
Wat wil je van ons dan? Medelijden? Aandacht? Want hulp wil je blijkbaar niet, want je luistert voor geen zak naar wat er gezegd word, komt alleen maar 'ja maar dit' en 'ja maar dat'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind die vrouw wel dik ja.
En ik weet dat ik daarmee lastig Ben. Ik Baal ook van die vragen, maar telkens komt er weer 1 in mij op. En ik vind het ook niet gepast om die in therapie te stellen.
Dus van jullie heb ik het liefst gewoon een antwoord op Mijn vragen.
Ik besef wel dat ik verkeerd bezig Ben maar ik kan of wil? niet stoppen.
Ritsuka
11 jaar geleden
Er bestaat voor zover bekend slechts 1 persoon met 0% vet, en dat is Lizzie Velasquez: http://www.huffingtonpost.com/2012/09/13/lizzie-velasquez-adipose-tissue-neonatal-progeroid-syndrome_n_1880875.html
Ze heeft een ziekte waardoor ze geen vet op haar lichaam heeft, en moet elke dag veel eten om in leven te blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea, een dikke plus voor dit antwoord, naar mijn idee is dit het goede antwoord. Faith ik wens je veel beterschap, maar ook veel wijsheid toe.

Andere antwoorden (1)

Er zijn vele oorzaken waardoor gewrichten kraken. Gezonde gewrichten kunnen een krakend geluid geven, zoals geluid in de knieën bij hurken. Maar bij artrose zijn krakende gewrichten, samen met pijn en stijfheid, ook een bekend verschijnsel. Het krakende geluid ontstaat doordat het kraakbeen en bot van structuur veranderd. Artrose hoeft echter niet altijd samen te gaan met krakende geluiden.
Andere oorzaken van krakende gewrichten zijn:
•stukjes los bot in het gewricht. Dit kan ontstaan bij reuma of na een ongeval
•pezen of spieren die over een botuitsteeksel of andere pees of spier 'schuren'.
•beschadigde pezen of spieren door (ontstekingen bij) reuma
•na een ongeval
•bij een ontwrichting
•bij uitoefenen van druk op het gewricht bij manuele therapie
•bij het zelf kraken of knakken van de gewrichten, vaak de vingergewrichten
Het zelf kraken van uw gewricht(en) kan waarschijnlijk geen kwaad en veroorzaakt geen reuma of artrose. Voor de pezen en het gewrichtskapsel is het zelf kraken niet zo goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
In dit geval is het eerder door de anorexia denk ik