Hoe scheel moet een oog staan voor een operatie(strabismus)

Wat is de minimale oog afwijking (in procenten) om te gaan opereren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat mag een oogarts zelf bepalen, daar zijn geen normen voor. De oogarts zal het eerst op andere wijzen proberen te corrigeren, als dat niet lukt dan kan een operatie worden overwogen. Voor een operatie wordt onderzocht of de kans op scheelzien wordt vergroot door de operatie en of er een kans is dat het oog uit zichzelf weer herstellen kan. Is dat niet het geval, dan kan er in overleg met de (ouders van de ) patient, overgegaan worden tot operatie.