Wat kan ik doen tegen een slapend bovenbeen?

Mijn vader heeft al een week een licht brandend, tintelend gevoel aan de rechter bovenbeen. Die ook pijn doet. Hij is vorige week geopereerd aan liesbreuk maar dat was aan de linker kant en sinds hij is bijgekomen heeft hij last van zijn rechter bovenbeen en de pijn wordt steeds erger. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Toegevoegd na 7 minuten:
ik bedoel wat kan hij eraan doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Amadea
11 jaar geleden
Daar kan JIJ niets tegen doen. Jouw vader moet het vragen aan de arts die hem behandelt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik bedoel wat kan hij eraan doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meteen melden!! Kan trombose zijn. Komt vaker voor na een operatie. Meteen aan de bel trekken!!!

Antwoorden (1)

-been zoveel mogelijk bewegen, maak bijvoorbeeld rondjes met het been, stimuleert de bloedcirkulatie.
-Geen strakke broeken met nauwe pijpen aantrekken.
-Leg het been hoger dan het lichaam, zodat het bloed makkelijker terug kan stromen.
-Geen koffie drinken, de aderen worden dan nauwer.
-En overleg met een arts, trombosebenen komen vaak voor na operaties.