Lui oog op volwassen leeftijd wat kun je nog doen?

Ik heb een lui oog:
Als kind nooit gezien.

Lenzen werken niet. Veel last van dubbel zien.
Hoofdpijn zonder lenzen..
Bij oogarts wil het niet echt opschieten!

Daarbij spanning in de oogspiertjes.
(Iets scheelziend) zie je niet zo

Ga nu naar een gespecialiseerd oogziekenhuis maar zijn onderhand al een half jaar bezig..

Zijn er nog operatieve opties op latere leeftijd.

Toegevoegd na 52 minuten:
Heb al verschillende testen gedaan bij een optometrist.
Het samen werken van de ogen. Het meerdere lampjes zien enz enz.

Ik heb 3x ongeveer 1 uur onderzoeken bij de optometrist over het samenwerken erop zitten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
24K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben 26

Het beste antwoord

Ik heb hetzelfde.
Een lui ook waar ik bijna niets mee zie.
Beetje scheel zien ook, vooral als ik moe ben.
Volgens de oogarts kan dat wel rechtgezet worden, maar dat spiertje
zal toch weer verslappen, dus dan komt het terug. Dus ik heb er nooit
wat aan gedaan.
Punt is dat je met een oog meestal wel gewoon goed kan zien.
Alleen afstanden schatten is lastig. Ik heb het ontdekt toen ik 21 was en vond
het een opluchting te weten waar dat aan lag.
Ik heb dus een hele tijd maar een lens gehad.
En daarna brillen met in het ene glas gewoon glas, want iets anders hielp toch niet.
Misschien is dat een idee?

Mijn stiefstoon heeft zijn ogen laten laseren. Dat wil zeggen: een oog.
Het luie oog, daar kunnen ze niks aan doen.
Dus moest hij speciaal een contract ondertekenen dat hij dat begreep, want als
het laseren van het goede oog zou mislukken zou hij misschien niet meer kunnen zien. Dat risico heeft hij genomen en het is heel goed gegaan.

Ik denk dat je je dus beter kan concentreren op je goede oog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En daarna brillen met in het ene glas gewoon glas, want iets anders hielp toch niet.
Misschien is dat een idee? Heb ik helaas ook al gedaan

Andere antwoorden (2)

Tot het zesde jaar kan een lui oog verholpen worden door het andere oog een deel van de dag af te plakken, daarna is dat niet meer mogelijk, dan is een operatie om het oog recht te zetten de enige oplossing. Dit is een cosmetische operatie, dus zal in jouw geval misschien niet helpen. Laat het over aan de oogartsen, zij hebben hiervoor geleerd en kunnen uitzoeken of ze jou kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voordat je echt een arts ziet..
Ik heb eerst alleen met stagiairs het te doen gehad(optometristen) een keer vlug een arts.. Alleen gekeken of me oog volgroeid was...
Verder nu vandaag voor het eerst een volleerde optometrist gehad na een half jaar.. Nu moet er overleg worden gepleegd met de artsen comité. Maar wanneer weten ze niet..
Heel verhelderend
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan lang duren, ik weet er alles van, maar stagiaires willen zich wel bewijzen, kijken vaak uitgebreider dan de de arts zelf. Je mag ook rustig vragen de arts zelf eens te spreken en aankaarten dat je er veel problemen van ondervindt. De stagiaires bespreken hun bevindingen ook uitgebreid met de arts. Maar vraag in ieder geval een gesprek met de arts zelf aan en laat je niet afschepen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is het belangrijkste ik heb nu het gevoel dat ze het gaan bespreken en mij gaan afschepen..
Ik dank je weer voor je heldere infromatie. Denk dat ik morgen gewoon bel; En vraag wanneer het besproken word, en en terugbel afspraak eis..
Dan weet ik iedergeval wanneer ik aan wat toe ben.. Kan dat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel de afspraak maken, maar het eisen zou ik achterwege laten, vraag aan de assistente wanneer jouw arts aanwezig is en vraag dan of je gebeld kan worden, anders gewoon een afspraak maken bij de arts en checken of de arts dan ook daadwerkelijk op de afdeling aanwezig is. Eisen of boos worden heeft geen effect op artsen. Wel duidelijk vertellen dat je de arts zelf wil spreken en niet iemand anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke heel erg bedankt voor je info..
Het komt inderdaad ook boos over en dat wil ik ook niet..
Wil alleen dat er wat aan gedaan word.
Dubbelzien
Dubbelzien komt meestal voor bij volwassenen en kan ontstaan doordat een ofmeerdere oogspieren niet goed functioneren. Dit kan veroorzaakt worden door bepaalde ziektes zoals suikerziekte of schildklierproblemen. De orthoptist onderzoekt welke oogspier of oogspiergroep niet goed functioneert. Soms wordt dubbelzien veroorzaakt door een zwakke samenwerking tussen de ogen. De orthoptist kan oefeningen of speciale brilcorrecties voorschrijven om te zorgen dat de patiënt zo min mogelijk last heeft van het dubbelzien. In bepaalde gevallen kan ook een operatie uitkomst bieden. De orthoptist adviseert dan de oogarts over de operatie. Zie ook de folder Strabismus/scheelzien-operatie kinderen.

http://www.cwz.nl/specialismen/oogheelkunde/orthoptie/onderzoek-en-behandeling.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft niet met ziektes te maken bij mij.
Loop al onder behandeling van een optometrist. Alleen deze geeft nog geen verheldering