Wat kan de oorzaak zijn van een kloppende gevoel hart, en versnelde hartslag?

Dat de hartslag sneller begon te slaan was eergisteravond, ook ben ik duizelig. ( ben 31 jaar) Sinds die tijd is het niet meer overgeweest. Ook heb ik sinds een half jaar een hongergevoel die niet overgaat, wat ik ook eet. Ik heb dit nooit eerder gehad. Als ik met een elec. polsmeter ga opmeten is de hartslag 90 / 92 .

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zal je je huisarts uit moeten laten zoeken, we kunnen allemaal oorzaken gaan bedenken, maar het blijft gissen.
Ritsuka
11 jaar geleden
wat eet je precies op een dag dan? dat het hongergevoel niet weggaat
hartslag van 90 is normaal hoor, tussen 80 en 100 zit je volgens mij goed

Antwoorden (2)

Voor ruststand is je hartslag te hoog. Het kan stress zijn. Maar het is niet oke om het niet te laten onderzoeken. Als de huisarts het niet weet is de cardioloog een goede optie om alles uit te sluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een snellere hartslag kan veel oorzaken hebben. De informatie die je geeft is te summier om hier iets over te kunnen zeggen. Als ik jou was zou ik contact opnemen met je huisarts. Die kan aanvullende vragen stellen om tot een mogelijke diagnose te kunnen komen.

Mogelijke oorzaken voor een te snelle hartslag zijn:
- Hyperventilatie syndroom. Dit kan ook klachten van duizeligheid geven.
- Hyperthyreoïdie; een te snel werkende schildklier. Mogelijk ook bij het hongergevoel.
- Overslag of extra slag van het hart. Dit komt bij heel veel mensen voor.

Maar nogmaals: Ga naar je huisarts. Hij of zij weet meer over jouw voorgeschiedenis, en kan eventueel aanvullend onderzoek doen.