Kan oorpijn een gevolg zijn van stress?

Mijn vriend heeft soms last van oorpijn, een drukkende pijn. Dit gebeurd wanneer hij nerveus of gestresseerd is. Door op het kraakbeen,dicht bij de ingang van het oor, te drukken gaat de pijn over, jammer genoeg niet voor lang.
De dokter dacht dat het iets was met het buisje van eustachius waarvoor hij medicatie heeft voorgeschreven. Dit heeft echter niets geholpen. Ook bloedonderzoek wees niets uit.
Weet iemand hier raad mee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16.4K

Het beste antwoord

Zou kunnen, bij stress of zenuwen slaat dat op de zwakste organen. De een krijgt buikpijn, de ander voelt kriebels in de keel, en je vriend kan het aan zijn oren voelen
Een andere mogelijkheid is dat het aan zijn tanden ligt ( Mijn zusje stond vroeger zo ongeveer op haar hoofd in bed, van de oorpijn, tot we een andere tandarts kregen, die haar gebit eens goed onder handen nam. Toen was de oorpijn ook weg
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie :-)
We denken dat het aan het tandenknarsen van hem ligt, waardoor het kraakbeen in z'n kaak overbelast geraakt en daardoor pijn uitstraalt naar het oor. groeten