Waarom vallen rontgenfoto's onder eigen risico?

Ik heb een verklaring van de dokter dat mijn rug niet oke is. Nu ben ik in behandeling gegaan bij een chiropractor, en moest daarvoor rontgenfoto's laten maken in het MCH. Waarom vallen deze kosten onder eigen risico??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Dit zijn nu eenmaal de afspraken die er gemaakt zijn toen het eigen risico werd ingevoerd.

Wat is het verplichte eigen risico in de zorgverzekering?
Bij de zorgverzekering hebt u een eigen risico van € 350 per jaar. Dat betekent dat u de eerste € 350 van uw ziektekosten in een jaar zelf moet betalen. Kinderen en jongeren tot 18 jaar hebben geen eigen risico.

Wat valt er onder het eigen risico?

Dat is bijna alle zorg die in het basispakket zit, zoals hulp door specialisten, ziekenhuisbezoek, medicijnen en hulpmiddelen.

Wat valt niet onder het verplichte eigen risico?

Bezoek aan de huisarts. U kunt zo vaak als nodig is naar de huisarts. Daar hoeft u niet voor te betalen. Maar voor de zorg die de huisarts voorschrijft, zoals medicijnen en laboratoriumonderzoeken, betaalt u wel het eigen risico.
Verloskundige zorg en kraamzorg.
Zorg die in aanvullende verzekeringen zit, bijvoorbeeld de tandarts of fysiotherapeut.
Hulpmiddelen in bruikleen.
Ketenzorg, dat is de zorg voor chronisch zieken die verleend wordt door verschillende zorgverleners.
Na controles van donoren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alle zorg vallen onder eigen risico!
Behalve zorg uit de aanvullende pakket.
Huisarts zorg.
Maar als de huisarts foto's zou aanvragen moet je die ook gewoon uit de eigen risico betalen.

Waarom;
De overheid heeft zo besloten om de kosten een beetje in de hand te houden.