Sinds gisteren heb ik een gevoel in mijn keel alsof er een soort slijmprop vast zit die ik niet weg kan slikken. Iemand een idee wat het kan zijn?

Ik ben voor zover ik weet nergens allergisch voor, maar slik wel verschillende medicijnen. Verder heb ik geen last van ademhalingsproblemen, maar wel van lichte keelpijn. Ik kan trouwens normaal eten/drinken en praten, maar het is gewoon erg vervelend want ik voel het de hele dag door. Ik probeer zoveel mogelijk te drinken. Vooral warme dranken zoals thee.
Als iemand tips heeft hoor ik ze graag! Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/lichamelijke-klachten/slaap-slijmprop-keel-waardoor-slecht.144871

Het beste antwoord

Ik heb dat ook maar dan zonder lichte keelpijn. Heb je dat af en toe eens een dag of de hele tijd? Het kan ook stress zijn. Daaraan denken ze bij mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Lichte verkoudheid.
Lichte ontsteking in de keel.
Virus.
Bacterie.
Droge lucht.
Bijwerking van medicijnen.

http://www.thuisarts.nl/keelpijn/ik-heb-last-van-keelpijn

Toegevoegd na 15 uur:
Zuigen en sabbelen op een snoepje/ zuurtje.

Volgens mijn dokter even goed als die keelpijntabletten die je kan kopen.
Veel drinken is ook goed, maar dat mag best gewoon koud water zijn.
Houd die keel nat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb hier zelf veel last van.
als je keelpijn hebt en als je een benauwd gevoel krijgt, kan je je huisarts vragen om codeïnfosfaat of paracetamol met codeïne, om de keel te ontspannen en daardoor de slijmprop gemakkelijker kwijt te raken met hoesten.
je kan trouwens het beste zuivelprodukten (melk/kaas) niet gebruiken nu, die zorgen voor meer slijm.

antwoord
even langs de huisarts om paracetamol met codeïne of codeïnfosfaat aan te vragen, om te hoesten en de keel te laten ontspannen.
vermijdt gebruik van zuivelprodukten (melk/kaas/halvarine), krijg je meer slijm van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou dat niet krijgen van mijn huisarts na een dagje keelpijn.
Codeine is niet zomaar iets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ook niet, maar het gaat niet om de keelpijn, maar om de slijmprop die je niet weg krijgt. wat ik vergat is dat ik er ook nog heel veel en diep bij hoest, wat dus door het slijm veroorzaakt wordt en daarvoor is het nodig de spieren te ontspannen.
misschien is het inderdaad een te zware remedie in dit geval.
In aanvulling op de eerdere antwoorden:
Een mogelijkheid is ook dat je opgezette klieren hebt in de keel. Als het langer dan een week aanhoudt en/of ernstiger wordt zou ik even naar de huisarts gaan.