Hoe heet het als een demente persoon bewusteloos raakt?

Mijn vraag is een beetje vreemd gesteld,

Een demente mevr. was tijdelijk bewusteloos zo'n 2 à 3 min en moest achteraf 2x braken, de arts noemde het een consult en zei dat het vaker voorkomt bij demente ouderen.

Ik kon er op internet niets over vinden, vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
anneliez
11 jaar geleden
Dat je dat op internet niet terugvindt is niet vreemd, je hebt de dokter verkeerd verstaan, maar ik kan ook niet op het goede woord komen. Heet trouwens niet alleen bij dementerenden zo hoor.
een consult is een informerend gesprek bij de dokter of zo iemand
Rieneke1
11 jaar geleden
insult?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad Rieneke, het zal wel insult/toeval geweest zijn.
(er is een heel verschil tussen horen en luisteren)

Het beste antwoord

Ik denk dat je je arts verkeerd verstaan hebt, of twee woorden die met dokters te maken hebben door elkaar hebt gehaald : we noemen het een insult. Het is overigens niet verbonden aan dementie, maar komt als zelfstandig verschijnsel ook voor.

Toegevoegd na 46 minuten:
Schiet me trouwens ineens te binnen dat hij ook ' convulsie' gezegd kan hebben (dat is hetzelfe). Dan is het '' verspreeksommetje" insult + c natuurlijk wel heel makkelijk gemaakt ;)