Wat betekend mijn buikpijn en waarom ben ik zoooooo moe?

1.5 week geleden werd ik niet lekker. Niet ziek, geen griep maar gewoon niet lekker. De nacht daarop kreeg ik buikpijn. In het begin was het een gevoel alsof ik mijn plas al een tijdje inhield, maar later werd het steeds erger.
Snachts lag ik er wakker van en de volgende ochtend kon ik niet eens meer rechtop lopen.
Omdat de klachten wezen naar een blinde darm ontsteking moest ik langskomen op de eerste hulp ( het was zondag ochtend) bij indrukken en vooral het daarna loslaten deed heel erg pijn. Vooral rechts onder.
Maar ik had geen koorts en was niet misselijk.
Mijn bloed gaf geen infectie aan en de echo liet niets zien behalve wat vocht in mijn buik
De volgende ochtend moest ik langs de gynaecoloog. Op de echo was daar ook niets te zien en bij weer bloedprikken was de ontsteking iets hoger maar niet verontrustend.
De dag daarna is de heftigste buikpijn overgegaan.
Nu anderhalve week later is die buikpijn waar ik voor heen ging nog steeds weg maar heel andere klachten waar het de avond daarvoor mee begon zijn nog steeds aanwezig.
Lichte hoofdpijn, buikkrampen, net of ik ongesteld ben,maagpijn,rugpijn rechts in het midden. Bijna de hele dag erg duizelig en licht in het hoofd, en als ik dan wat eet word ik vaak misselijk.
En sinds een paar maanden sport ik dat ging altijd erg lekker maar nu haal ik het eind van de les niet meer dan ben ik uitgeput en duizelig.
Ik heb ook een lichte bloeding gehad tijdens mijn eisprong.
Ik ben niet zwanger (dat is daarvoor getest.)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
63.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Terug naar de huisarts
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Crohn? Idd terug naar de huisarts!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je hier in het verleden wel eens meer last van gehad? Ben je soms begonnen of gestopt met de pil? Het klinkt als PMS.
Cryofiel
11 jaar geleden
Kan ook iets met de nieren zijn. Is je urine getest? Zitten nierstenen in de familie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen keelpijn gehad zoals hierboven genoemd i.v.m. Pfeiffer.
Ook heb ik een prikkelbare darm en voedselovergevoeligheid voor tarwe en zetmeel maar deze klachten hebben daar niets mee te maken die klachten die bij mijn allergie horen herken ik uit duizenden.
Wel ben ik inmiddels flink ongesteld geworden. Terwijl ik dat 14 dagen geleden nog ben geweest ook niet minder ofzo. En ik heb altijd een hele mooie cyclus van 28 dagen.
Ik ben 38 jaar oud en heb 3 kinderen i, ben al 9 jaar van de pil af en mijn man is gesteriliseerd dus zwangerschap is ook uitgesloten
Mijn urine is overigens ook getest.
Ik heb uitstrijkjes gemaakt, bloed geprikt en binnen en buiten echo's gehad. Alles was goed

Antwoorden (2)

Een paar jaar geleden was het best vaak, ik heb gehoord dat het weer helemaal terug is het komt voornamelijk bij jongeren voor. Als ik het zo lees zou ik denken Pfeiffer.

-Komt dit hier onder overheen?
De Ziekte van Pfeiffer is een vermoeidheidsziekte. Meestal begint het met koorts met keelpijn of keelontsteking. De lymfeklieren (zuiveringsstations van je lichaam) gaan opzwellen (dit kan je bijvoorbeeld voelen onder je oksel of in je hals) en vaak is er verlies van eetlust. De lever kan bijvoorbeeld pijnlijk worden en gaan ontsteken en de milt gaat zich vaak vergroten. Er kunnen zich ook andere complicaties voordoen, zoals rode huiduitslag of uitslag op het mondslijmvlies.
Pfeiffer wordt aangetoond in het bloed. Als je dus denkt dat je Pfeiffer hebt moet je naar je huisarts om bloed te laten prikken of om een verwijzingsbrief naar het ziekenhuis te krijgen. Je hoort dan vaak na ongeveer een week of de uitslag positief of negatief is.
Een andere mogelijkheid om je te testen is met een thuistest. Je hoeft dan niet naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken. Met een eenvoudig vingerprikje neem je wat bloed af en laat dit op het testplaatje vallen. Deze geeft na enkele minuten de uitslag. Thuistesten voor de ziekte van Pfeiffer zijn verkrijgbaar bij sommige drogisten. Ook kun je ze bestellen op internet op o.a. www.test-point.nl. Hier is ook alle informatie over de thuistest voor Pfeiffer te vinden. Als je het overigens helemaal zeker wilt weten, moet je toch bloed laten prikken. Maar met deze test heb je in ieder geval een indiciatie.

Met vriendelijke groet,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi, dank jullie wel voor de uitgebreide antwoorden.
De ziekte van pfeiffer heb ik ook aan gedacht omdat mijn broer, neefje en nichtje het ook hebben gehad maar ik heb geen keelpijn en koorts gehad. En ze hebben 2x mijn bloed nagekeken, zouden ze dat dan niet moeten hebben gezien?
Ook een cyste is uitgesloten.
Ik heb eerst een buitenecho gehad bij de chirurg en later een binnenecho bij de gynacoloog. Ook heb ik uitstrijkjes gemaakt die waren ook goed.
Wel ben ik inmiddels flink ongesteld geworden presies op dag 14 van mijn cyclus
Terwijl ik altijd een hele mooie cyclus heb van 28 dagen en ik ook de laatste keer flink ongesteld geweest ben. Heel vreemd.
Ik sport nog steeds maar nu doe ik zumba en cardio dat is minder intensief.
Zou een cyste kunnen zijn op je eierstok. Is bij de gynaecoloog een vaginale echo gemaakt? Zolang de cyste niet knapt is hij dan te zien.
Meestal gaan ze vanzelf weer weg maar het kan ook terug komen.
Als ze groot zijn (knikker) kunnen ze al de klachten geven die je beschrijft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi, dank jullie wel voor de uitgebreide antwoorden.
De ziekte van pfeiffer heb ik ook aan gedacht omdat mijn broer, neefje en nichtje het ook hebben gehad maar ik heb geen keelpijn en koorts gehad. En ze hebben 2x mijn bloed nagekeken, zouden ze dat dan niet moeten hebben gezien?
Ook een cyste is uitgesloten.
Ik heb eerst een buitenecho gehad bij de chirurg en later een binnenecho bij de gynacoloog. Ook heb ik uitstrijkjes gemaakt die waren ook goed.
Wel ben ik inmiddels flink ongesteld geworden presies op dag 14 van mijn cyclus
Terwijl ik altijd een hele mooie cyclus heb van 28 dagen en ik ook de laatste keer flink ongesteld geweest ben. Heel vreemd.
Ik sport nog steeds maar nu doe ik zumba en cardio dat is minder intensief.