2 jaar lang last van lage rugpijn, foto's wijzen niks uit, wat kan het wel zijn?

Heb echt elke dag last, alleen niet altijd op dezelfde plek. Soms links, soms rechts, soms ook pijn in de bilspieren dat af en toe doortrekt tot aan de zijkant van mijn kuit. Ook vaak pijn zijkant bovenbeen, richting heup. Heb al vanalles gedaan: fysio, steunzolen, chiropractie, dry needling en heb 3 maanden een bewegingstherapie gevolgd om mijn buik- en rugspieren te versterken. Dit heeft allemaal niet geholpen. Er zijn foto's gemaakt maar daar is niks uitgekomen. De huisarts weet het eigenlijk ook niet meer. Waar zou het wel aan kunnen liggen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel eens aan je nieren gedacht? Eet je vet-arm en dus in verhouding veel koolhydraten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ook een auto-imuunziekte hebben o.d. of een andere hematologische aandoening (bloedziekte). Ik zit ook met felle rugpijn, maar op de MRI is niks te zien. Daarnaast kan het zijn dat je een klinische aandoening hebt. Er is niks te zien, maar de klachten bestaan wel.

Het beste antwoord

Ik herken me in je verhaal. Ik heb ook van alles en nog wat gedaan vanwege rugklachten. Ook steunzolen en een chiropractie, nog veel meer. Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij een vrij inloopspreekuur van een osteopaat en die kan mij heel goed helpen.
Ik raad het je zeker aan! De osteopaat kan alles onderzoeken, en hij ziet aan je lichaam ook heel veel dingen die hij niet kan weten. Bijv. of je ooit een voedselvergiftiging hebt gehad e.d. Het is het proberen in ieder geval waard.
Veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb even gekekenop internet wat een osteopaat doet en dat spreekt mij wel aan. Ik wacht eerst nog even mijn nieuwe matras af (komt pas over 4 weken) en dan ga ik dit misschien wel proberen. Bedankt voor de tip!

Andere antwoorden (4)

Ik zou je aan raden om een MRI scan te laten doen.
Een MRI-scan geeft een nauwkeurig beeld van botten, gewrichten en omliggend weefsel zoals spieren, pezen en kraakbeen. MRI staat voor Magnetic Resonance Imaging. Het is een scantechniek waarbij gebruik wordt gemaakt van magnetische golven en radiogolven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar de huisarts heeft het daar nooit over gehad en denkt dat er met verdere onderzoeken niks uit zal komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou er zelf achter vragen.Ik liet ooit rontgenfoto's nemen omdat ik rugpijn had en op de foto's was niks te zien, dan maar in de MRI geweest en daar kwam het resultaat: artrose.
Het zou kunnen, mits je het op tenminste 11 van de 18 punten hebt, dat het gaat om de aandoening fibromyalgie, deze punten zitten op verschillende punten van het lichaam, o.a. bij de ellebogen, boven bij de nek, in je hals, net boven de bekken, aan de zijkant van de heup, je knieholten en je enkels.

Daarnaast kan het zijn dat je spieren simpelweg niet soepel genoeg zijn, dan kun je inderdaad dat gaan trainen, maar soms is het ook dat er onvoldoende doorbloeding aanwezig is. Ik vind het wat jammer dat je het niet bij een masseur hebt geprobeerd, die gaan toch weer iets anders te werk dan bij een fysio of chiropractor.

Tenslotte, wat ook niet vergeten mag worden, is dat sommige mensen hypersensitief zijn, en dus heel veel voelen, maar niet altijd objectief meetbaar is, dan is het meer een psychologisch effect.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb gekeken op internet wat fybromyalgie is en dat heb ik absoluut niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat scheelt dan weer voor je.
Een collega heeft ook veel last van zijn rug na jaren dokteren zijn ze er achter dat hij een derde nier heeft die op de zenuwen drukt, advies scan! Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lage rugpijn kan de oorzaak zijn van `stress`.
Wellicht is er `iets` in jouw leven, wat je niet goed kan handelen.
Je spant dan de rugspieren , onbewust , op een verkeerde manier aan, waardoor je pijn krijgt.

(Een `Haptonoom` zou jou eventueel kunnen helpen om de oorzaak van de stress te kunnen vinden.)