scherpe pijn net onder lies en binnenkant been na fitness en paardrijden,wat te doen???

Ik doe zo,n 3x p.w. fitness,flinke krachttraining en wat cardio,daarbij rijd ik 2x p.w paard.
Sinds een aantal maanden erg pijnlijke pijnscheuten tijdens het paarrijden na ong.3 kwartier.
2 dagen geleden wezen sporten,doe veel krachtoefeningen benen,en sinds gister constante zeer hevige scherpe pijn in me lies en gister kon ik echt niet lopen zonder nog meer pijn.
vandaag wat minder maar nog steeds pijn en zodra ik me been verplaats hevige pijn net onder de lies en binnen been.
Ik loop ook met een liesbreuk rond maar heb daar meestal geen last van.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tijd voor een bezoekje aan de huisarts.

Het beste antwoord

Zoals je het beschrijft, zou ik eigenlijk niet denken aan een liesbreuk, maar dat je nogal een pittige training hebt gehad van de spier aan de binnenkant van je benen: de adductoren, die je ook bij het paardrijden gebruikt om je benen te klemmen.

Zie ook de bron, mogelijk dat die spieren de pijn die zo scherp is, maar ook echt voelt bij het lopen (is normaal bij overbelasting van de adductoren) etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de liesbreuk is enige maanden geleden vastgesteld deze heb ik dus ook aan dezelfde kant maar deze pijn zit lager meer in het dijbeen aan de binnenkant,op je link het plaatje lijkt het wel om de adductor longus te gaan.als het overbelasting is is het dan beter dat ik niet meer ga paardrijden en fitnessen ook als de pijn weer afgezakt is.d e pijn in mijn been heb ik al tijden tijdens rijden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal stoppen met beweging in een spier is niet aan te bevelen. Je kan dan beter even paardrijden laten zitten en fitnessen op basis van cardio en de krachttraining even achterwege te laten. Zo blijf je een prikkel van doorbloeding geven aan de spieren. Je kan ook de oefening blijven doen op het apparaat om de adductoren te oefenen (hierbij moet je van buiten naar binnen duwen met je benen onder kracht), maar dat kan alleen door het gewicht héél laag (het laagste) te zetten en vooral tempo erin te zetten, waardoor je de spier hiermee doorbloed. Tenslotte zou je langs de masseur kunnen om de adductoren onder handen te nemen. Je kan het ook laten beoordelen door de fysiotherapeut, maar over het algemeen geeft de fysiotherapeut oefeningen mee, terwijl een goede (sport)masseur alles los maakt.

Andere antwoorden (1)

Ga naar dokter is beter dan vragen op sites en je blijft er niet mee zitten .. en je weet meteen of het gewoon over gaat of niet :)