Harde buik en misselijk zijn, ik kan niet zwanger zijn. Weet iemand wat het kan zijn?

Ik ben nu al 2 weken ziek thuis. Ik ben erg misselijk en kan eigenlijk alleen maar liggen en af en toe zitten.

Ik ben drie weken geleden naar de huisarts geweest omdat ik erg moe was en last had van duizeligheid. Ik ben daarna getest op pfeiffer. De bloeduitslag was goed.

Nu ben ik dus weer twee weken thuis en ik heb nog steeds last van duizeligheid, misselijkheid als ik sta/loop en een harde buik. Ik ben in die twee weken al twee keer naar de huisarts geweest maar die zegt dat alles in orde is. Hij zegt dat het aan mij ligt, maar ik denk niet dat het daaraan ligt.

De laatste keer heeft hij een hartfilmpje gemaakt en die was ook goed. Nu ben ik doorverwezen naar het ziekenhuis, maar die wist ook niet wat het kon zijn. Even afwachten en over een week ongeveer een belafspraak. Maar ik wil eigenlijk wel weten wat het is.

Ik kan niet zwanger zijn want ik heb het nog nooit met iemand gedaan. Ben ook niet verkracht of iets anders.

Iemand enig idee wat het kan zijn??
Alvast bedankt.

Toegevoegd na 3 uur:
Hier een lijstje met de precieze klachten:
1. Misselijkheid, hele tijd vooral als ik me erg inspan ( zoals lopen enzo )
2. Duizeligheid, vooral als ik opsta maar ook plotseling. Blijft gelukkig maar 5 seconden ongeveer.
3. Geen koorts, ongeveer 35 graden.
4. Koude voeten en handen.
5. Heel af en toe steken in armen en benen.
6. Harde buik, wordt soms wat zachter.
7. Hoofdpijn, niet vaak.

Ik ben niet in het buitenland geweest ofzo. Mijn vriendin heeft ook ongeveer dezelfde klachten als mij.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.7K

Antwoorden (3)

Dergelijke klachten kunnen komen door obstipatie, virale infecties, bacteriële infecties, neurologische oorzaken, evenwichtsoorgaanstoornissen, anemie door lichte interne bloeding, psychogene oorzaken en stress.

Je snapt, deze oorzaken lopen erg uit elkaar, en er zijn nog genoeg andere oorzaken te benoemen. Bovendien is maar de vraag of de juiste er tussen staat. Met de informatie die ik nu van je heb kan ik je niet meer duidelijkheid geven dan dit, en het volgende advies: maak een lijstje met daarop precies de klachten die je hebt, hoe vaak je ze hebt en hoe erg je ze hebt. Dat kan je dan doorgeven bij het telefonisch consult, dan weet je zeker dat er niks over het hoofd wordt gezien.

Toegevoegd na 17 minuten:
Nog aannemelijker is misschien wel ondervoeding. Kijk eens goed naar je eetpatroon of je wel voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie dat je volgende week een belafspraak hebt met het ziekenhuis. Wacht dit af. Hier kunnen wij jou zo geen uitslag geven. Volgens de richtlijnen mag dat ook niet.

Misschien is het een griepje en volgende week over, ik hoop het voor je. Harde ontlasting kan ook in de weg zitten en je heel misselijk maken, het gevoel geven van een baksteen in je maag. Eet voor de zekerheid maar licht verteerbaar voedsel en geen vet of snoep en drink voldoende water zodat je goed moet plassen.

Verder kan de arts jou volgende week meer vertellen of je uitnodigen voor verder onderzoek als de klachten blijven aanhouden.

Beterschap ermee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen dank, ik hoop dat je je heel snel beter voelt.
Het lijkt op obstipatie met als gevolg ook nog stress hierdoor.probeer eens een glas lauw water op nuchtere maag.misschien dat je er dan achter komt dat dit de oorzask was.