Waarom kan ik niet lang in een warm bad liggen?

Altijd als ik in een warm bad lig dan krijg ik na al snel ±10 à 15 minuten een erg zwaar gevoel in mijn buik en krijg ik het benauwt.
Dan probeer ik zo veel mogelijk boven het water te komen om dit te verminderen maar meestal ga ik er dan toch maar uit.
In minder hete baden zoals in het zwembad heb ik er overigens geen last van.

Ik baal hier van omdat ik niet van een lekker warm bad kan genieten wat ik wel heerlijk vind maar op deze manier het liever vermijd.

Dit is zo ver ik weet al mijn hele leven zo maar begon me vooral erg op te vallen sinds mijn vader een Jacuzzi heeft aangeschaft.

Ik heb alleen last van PDS maar geen darm/maag ziektes.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.4K

Het beste antwoord

Neem gewoon een iets minder warm bad en zorg voor koele frisse lucht. Zo kan je veel langer genieten, teminste zo werktvhet bij mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ja heb ik ook, en dan later vul ik het nog wat bij met warm water, dan laat ik er iets uilopen, en vul ik het met heet weer wat aan, niet spaarzaam, maar wel lekker :-) (Ik ga 2x per jaar in bad, als ik bij mijn ouders ben haha, ik heb alleen een douche, vind een bad zo lekker!)

Andere antwoorden (2)

Mogelijk is het bad waar je ingaat te warm. Hier reageert je lichaam op met de door jou genoemde symptomen, maar ook: misselijk, hoofdpijn, duizelig. Dit komt doordat een te warm bad vocht aan het lichaam onttrekt.
Goed drinken na een te warm bad kan helpen & natuurlijk de temperatuur lager.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, ik heb het een keer of twee gehad op vakantie (zelf thuis geen bad) en ik heb heel veel moeten drinken voor ik me weer goed voelde. Ik douche ook altijd heel heet.
Je benauwdheid kan veroorzaakt worden door het feit dat je lichaam de warmte niet goed meer kwijt kan. Wanneer je lichaam te warm wordt, dan zal deze proberen de lichaamswarmte omlaag te brengen, in een warm bad is dat natuurlijk moeilijk.