Wat kan ik doen tegen de haar die vast zit achterin mijn keel?

Ik weet uiteraard niet zeker of het een haar is, maar zo voelt het wel. Ik vind het echt super vervelend. Iemand tips?

Ik zou graag serieuse antwoorden willen en niks over naar de dokter gaan. Gewoon huis-tuin en keuken oplossingen graag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
63.6K

Het beste antwoord

Een tijdje terug had ik een graat in mijn keel en heb die weg gekregen met het eten van veel ontbijtkoek, bijna een hele!! De ontbijtkoek is wat plakkerig, zeker met veel speeksel, en dan blijft de graat (of haar) er aan vast zitten en gaat mee je slokdarm in. Ik hoop dat je hem snel kwijt bent!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je kunt een stukje droog brood proberen te eten, met het slikken gaat dan waarschijnlijk hetgene wat er zit meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal proberen een stukje brood te eten en kijken of dat wil helpen. Bedankt.
heb je al geprobeerd om te gorgelen? Misschien dat de haar dan loskomt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een glas cola drinken met van die zoute pretzel-achtige stokjes.. weet de naam er niet meer precies van. Maar probeer dat. Hielp heel goed bij mij! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik drink geen cola. En waarom zou dat moeten helpen dan?
Vroeger at men altijd snijkoek bij dit soort probleempjes (ook graatjes bijv.) De eigenschap van snijkoek is dat het erg kleverig is en dus het probleem meetrekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Daisy,

Wat maakt dat je niet naar de dokter wil gaan? Hij kan gewoon even kijken en hetgeen er meteen voor je uithalen.
Anders is het hopen dat het weggaat, met slikken en eten van dingen, maar een haar lijkt me erg onwaarschijnlijk, daar het zich ergens aan moet vastzetten.

M.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met roggebrood,flink lang kauwen en doorslikken.het lift eraan hoelang het haar is.bij flink lange haren kan het ff duren voordat ze helemaal weg zijn.dat kan dan later weer eventueel lastig zijn met poepen,zo`n lang haar komt er niet altijd in een x uit .dat wordt dan opletten en eventueel trekken met een wc papiertje.veel suc6 ermee.

Toegevoegd na 45 seconden:
lift=ligt.
Bronnen:
11 jaar geleden
Een 'haar in de keel' is zelden of nooit een haar, maar meestal een minimaal beschadigingetje / krasje van het slijmvlies. Dat kan een jeukerig, vervelend gevoel geven.

Als het daadwerkelijk een haar is, verdwijnt deze in de regel met hoesten, eten of drinken (wat je natuurlijk opzettelijk kan doen) vrij vlot. Blijft het langere tijd, dan is het een kwestie van 'geen haar' en moet het genezen.

Gelukkig gaat ook dat vrij snel . Slijmvliezen helen vlot. Meestal is met een dag, hooguit twee, het leed wel geleden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat mij wel eens hielp bij een haar in mijn keel was een elektrische tandenborstel. Deze aanzetten en borstelen in de omgeving van de (mogelijke) haar. Door de draaiende beweging kan je gemakkelijk de haar vangen. Voor mij was het een verlossing (....).