Wat kan ik doen tegen de pijn van een ontstoken zweetklier in mijn oksel?

Sinds vorige week zondag is er een zweetklier in mijn oksel ontstoken. ik ben maandag bij de dokter geweest. die heeft me antibiotica zalf gegeven, dat gaat de ontsteking tegen, maar niet de pijn. het doet steeds meer zeer en pijnstillers helpen nauwelijks. Weet iemand misschien iets dat ik kan doen om de pijn te verlichten? Ik kan mijn arm nauwelijks gebruiken zonder veel pijn, wat erg onhandig is ookal kan ik eigenlijk alles ook met mijn 'verkeerde' arm. ook slapen is een probleem, hoe ik mijn arm ook leg het blijft veel pijn doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
30.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar het zieken huis
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, ziekehuis zou ik niet doen. Gewoon terug naar de huisarts en vertellen dat het erg pijn doet

Het beste antwoord

Na een week nog zoveel pijn is natuurlijk niet goed,begrijp eigenlijk niet waarom je niet eerder je huisarts weer hebt gebeld?
Als ik jou was zou ik sowieso morgen weer naar de HA gaan!
Voor vandaag hoop ik dat je een coldpack in huis hebt (anders misschien iemand in de buurt)dit kan helpen tegen de pijn,wel in een speciale zak of anders handdoekje er om heen doen,ijsblokjes in een handdoek kan uiteraard ook maar lijkt me voor je oksel te hard!
Ik hoop dat je dan vandaag in ieder geval minder pijn hebt.

Veel sterkte en ik hoop dat de HA iets kan doen om je pijn te verzachten!
Groetjes vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Driemaal per dag 2 paracetamoltabletten innemen.
Als je acetylsalicyltabletten hebt (aspirine) kun je wellicht beter die innemen omdat dat ok de ontsteking bestrijdt.
Wel flink veel drinken bij het innemen ter bescherming van je maag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De volgende adviezen helpen bij de genezing: Spoel de ontstoken plek iedere dag goed schoon met lauw water uit de kraan of douche. Draag luchtig zittende (geen strakke of schurende) kleding. Soms wordt een ontstoken zweetklier dik, gespannen en pijnlijk omdat er veel pus in zit. Dan moet in de zwelling een sneetje worden gemaakt, zodat de pus eruit kan. Dit moet u op de praktijk laten doen. Ga er niet zelf in prikken of op drukken. Daarna moet de opening openblijven totdat de pus eruit is. Spoel de wond dagelijks goed schoon met lauw water uit de kraan of de douche. (Zo nodig kunt u bij het spoelen de wondranden voorzichtig uit elkaar trekken). Doe daarna een nieuw verband op de wond. Komt er nog viezigheid uit de wond, dan kan een nat verband soms helpen de wond schoon te krijgen. Als de pus eruit is, geneest de wond vanzelf.
Hygiënische maatregelen helpen om te huid te laten genezen en nieuwe ontstekingen te voorkomen. Als u vaker zweetklierontstekingen heeft, dan zijn deze adviezen extra belangrijk:

Raak de ontstoken zweetklier niet aan (dus ook niet krabben);
Was regelmatig uw handen met zeep;
Knip uw nagels kort;
Gebruik uw eigen handdoek en neem elke dag een nieuwe handdoek;
Was elke dag uw lichaam met zeep.
Als u pijn heeft, kunt u het beste paracetamol nemen. Zo nodig om de zes uur een tablet van 500 mg. Bij veel pijn kunt u twee tabletten tegelijk nemen.

Als de ontstekingen vaak terugkeren (en nog niet voor een operatie is gekozen), kan het soms helpen een antibiotica-lotion te gebruiken om het aantal nieuwe ontstekingen te verminderen. Dep de huid twee keer per dag met de antibiotica-lotion (clindamycine). Ga hiermee door gedurende twee tot drie maanden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer afleiding te zoeken zodat de aandacht niet heel de tijd bij de pijn is. Er op letten door de aandacht erop te houden kan de ervaring van pijn erger doen lijken dan deze al is.

En een pijnstiller als paracetamol kan geen kwaad lijkt me.