Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

last van me rug hoe kan ik er vanaf komen en wat zou er aan de hand zijn?

beste mensen.

ik heb een klein vraagje, ik ben denk 2.5 maand geleden door me rug gegaan, ben toen naar de huisarts geweest, en daar bleek dat ik een spit had opgelopen omdat ik zwaar werk had, en kreeg medicijnen mee nu zijn we bijna 3 maanden veder en de pijn is wel lichter geworden maar het doet nog steeds veel pijn, wat kan ik doen, want ik wil van de pijn af

bedankt voor u reactie alvast

vriendelijke groeten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
802

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Zoek een fysiotherapeut. Deze kan jou leren hoe je het beste je rug kunt gebruiken, en geeft je oefeningen om de zwakke plek te versterken.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Castle
11 jaar geleden
Goed antwoord +
Ik ben geen arts, dus wat het kan zijn kan ik je niet vertellen, maar wat wel kan helpen om je rug te ontlasten is het sterker maken van je buikspieren. Dat schijnt je rug behoorlijk te kunnen ondersteunen en je houding is ook beter daardoor. Ga eens bij de fysio langs om de juiste oefeningen te leren en ga 2 keer in de week zwemmen! het warme water is heel goed voor je spieren, die door de pijn waarschijnlijk wat sneller verkrampen, maar zwemmen is ook een goede ontspanning waarbij je je hele lichaam gebruikt.
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de klachten na zes weken nog niet over zijn, kan de huisarts doorverwijzen naar bijvoorbeeld oefentherapie Cesar-Mensendieck of fysiotherapie.

Toegevoegd na 50 seconden:
http://www.werkendlichaam.nl/10034/1/rugklachten-lage-rugpijn-spit-en-lumbago.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste heb je al lang geen verwijzing meer nodig van een huisarts voor therapie en ten tweede stond dat antwoord er zo ongeveer wel.