last van me rug hoe kan ik er vanaf komen en wat zou er aan de hand zijn?

beste mensen.

ik heb een klein vraagje, ik ben denk 2.5 maand geleden door me rug gegaan, ben toen naar de huisarts geweest, en daar bleek dat ik een spit had opgelopen omdat ik zwaar werk had, en kreeg medicijnen mee nu zijn we bijna 3 maanden veder en de pijn is wel lichter geworden maar het doet nog steeds veel pijn, wat kan ik doen, want ik wil van de pijn af

bedankt voor u reactie alvast

vriendelijke groeten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (6)

Zoek een fysiotherapeut. Deze kan jou leren hoe je het beste je rug kunt gebruiken, en geeft je oefeningen om de zwakke plek te versterken.
Amadea
11 jaar geleden
Castle
11 jaar geleden
Goed antwoord +
Ik ben geen arts, dus wat het kan zijn kan ik je niet vertellen, maar wat wel kan helpen om je rug te ontlasten is het sterker maken van je buikspieren. Dat schijnt je rug behoorlijk te kunnen ondersteunen en je houding is ook beter daardoor. Ga eens bij de fysio langs om de juiste oefeningen te leren en ga 2 keer in de week zwemmen! het warme water is heel goed voor je spieren, die door de pijn waarschijnlijk wat sneller verkrampen, maar zwemmen is ook een goede ontspanning waarbij je je hele lichaam gebruikt.
Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de klachten na zes weken nog niet over zijn, kan de huisarts doorverwijzen naar bijvoorbeeld oefentherapie Cesar-Mensendieck of fysiotherapie.

Toegevoegd na 50 seconden:
http://www.werkendlichaam.nl/10034/1/rugklachten-lage-rugpijn-spit-en-lumbago.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste heb je al lang geen verwijzing meer nodig van een huisarts voor therapie en ten tweede stond dat antwoord er zo ongeveer wel.
Veel artsen en therapeuten geven bij rugklachten als tip: blijven bewegen vooral niet stil blijven zitten of liggen. Het hoeft geen zware sport te zijn zwemmen of wandelen is prima
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou op yoga gaan. Ik heb lage rugklachten en de oefeningen die ik van de fysio kreeg zij dezelfde als die ze bij de yoga gebruiken. Alleen hou ik de yoga beter vol, omdat je dat met andere mensen doet. Thuis met je er veel discipline hebben. Ook vind ik dat met yoga het hele lichaam word meegetraind. Alles in het lichaam hangt met elkaar samen.

Ik kan nog niets zeggen of mn rug beter word, omdat ik net een korte maand bezig ben met yoga. De oefeningen van de fysio hielpen me niet zo. Nu doe ik de yogaoefeningen wel thuis. Kennelijk heb ik meer discipline als ik weet dat ik weet naar de les ga dus werkt dat beter in mijn geval.

Yoga is goedkoper dan de fysio en de lerares corrigeert me ook.
Gonna
11 jaar geleden
1. Ga op zoek naar een fysiotherapeut
2. Probeer lichte buikspier oefeningen te doen dat sterkt ook de spieren in je rug aan
3 let op je houding bij het staan en zitten

De pijn zal nooit helemaal weg gaan het zal altijd wel een gevoelige plek blijven. Maar de bovenstaande tips kunnen wel helpen

ik hoop dat ik je verder heb kunnen helpen