Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom heb ik drukkend gevoel op mijn borstkas?

Ik heb vanaf gisteren drukkend gevoel op mijn borstkas, tussen mijn borsten. Ik kan het niet echt als pijnelijk noemen maar het irriteert me best wel veel, want ik voel deze drukkend gevoel wanneer ik normaal adem haal. Het wordt meer als ik diep adem haal. Als ik wat slik, eet of drink ik voel het alweer.
En door deze drukkend gevoel moet ik ook paar keer hoesten.

Ik dacht het gaat weg als ik slaap maar ik werd wakker, ik voel het nogsteeds.
Weet iemand wat het oorzaak is? Is het belangrijk of gaat het binnen een tijdje vanzelf weg?

Toegevoegd na 3 minuten:
*Bij het in/uit ademen merk ik het gevoel sterker.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Misschien kun je wel naar de dokter gaan em. Het vragen? Die heeft daar tenslotte erg lang voor gestudeerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een drukkend gevoel op de borst kan een probleem met het hart zijn, meestal krijg je dat dan bij inspanning. Het kan ook iets met de luchtwegen zijn of een spierkwestie. Vooral bij vrouwen kunnen symptomen van hartproblemen a-typisch zijn. Het beste antwoord en advies is naar de dokter gaan !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het beste gewoon even langs de huisarts gaan.
Het kan inderdaad iets met het hart zijn, maar het kan ook met je ribspieren te maken hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding