Ik heb last van mijn onderbuik (rechts), het is een vage stekende pijn. Wat kan dit zijn?

Als ik druk zet op mijn buik doet het zeer, maar als ik deed inadem niet. In het begin was het zo dat ik overal steken kreeg als ik diep inademde maar dat is nu niet meer. Als ik mijn hand op die plek duw dan doet het een beetje zeer maar loslaten is pijnloos. Wat kan dit zijn? Ik maak me namelijk zorgen om een blindedarm.
Ooit heb ik wel eens gehoord dat je dan op je tenen moet staan en dan hard op de grond komen met je hiel, maar dat doet ook geen zeer.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het gaat om de rechts van mij af gezien.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
166.6K

Antwoorden (5)

als je naar voren kijkt
rechterkant ten hoogte van je bekken (zoek even het hoogste punt van je bekken) en dan een beetje terug naar links
als het daar zit
dan zou je weleens gelijk kunnen hebben.

naar de huisarts
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar een blindedarm begint toch bij je navel? Daar heb ik geen last van gehad. En daar zit het wel, ik ga maandag langs dan. Hoelang kan je met zoiets rond blijven lopen?
Amadea
11 jaar geleden
Als de pijn niet erger wordt kan het toch maandag wachten. Maar verergert het vannacht dan moet je echt morgen naar de huisartsenpost gaan, hoor!
capthavoc
11 jaar geleden
Je blindedarm zit aan het begin van je dikke darm vast
de overgang dunne darm dikke darm
het heeft niets met je navel te maken
maar de pijn kan wel uitstralen ???? Als je zegt dat het ter hoogte van je navel zit denk ik niet dat het je blindedarm is ??
Hij zit echt ter hoogte van je bekkenpunt en vandaar iets naar links dus echt net boven je schaamstreek
je kan er behoorlijk last van krijgen
in het ergste geval zou een blinde darm kunnen springen en daar kan je buikvliesontsteking etc van krijgen en dat is levensgevaarlijk als je er meer dan een week last blijft houden dan kan het echt geen kwaad even de huisarts op te zoeken.
als je vergaat van de pijn dan meteen maar
blindedarmontsteking kan erg pijnlijk zijn/worden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het specifieke van een blinde darm ontsteking is de zgn loslaat pijn. Dus erop duwen is niet gevoelig het loslaten wel.
Maar zelfs met deze info is een bezoek aan de huisarts nodig.
capthavoc
11 jaar geleden
ja maar het ligt er ook een beetje aan hoelang ze last heeft
het duurde bij mij een week voordat het zover was
(druk/loslaat pijn)
Je kunt ook last van je darmen hebben, zoals een verstopping of bacterie.
Maar als je normaal naar de wc gaat is het waarschijnlijk iets anders...naar de dokter als het maandag nog niet over is.
Als je koorts krijgt...al eerder naar de dokter.
sterkte !!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blindedarm doet idd pijn bij alleen lopen al. Misschien gewoon wat geïrriteerde darmen? Als het tot maandag niet over is, even naar de huisarts. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kunnen heel goed gewoon tijdelijk geïrriteerde darmen zijn. Dat kan komen door bepaald eten, een bacterie of een virus. En die darmen zitten overal, dus ook rechts in de onderbuik.
Dat hoeft zeker niet meteen blindedarmontsteking te zijn. Ik heb ook regelmatig geïrriteerde darmen. En ook vaak juist rechts in de onderbuik. Maar als niet-dokter zijnde kan ik je natuurlijk ook niet garanderen dat het niet zo is. Als je je erge zorgen maakt, kun je de plaatselijke huisartsenpost bellen. Die kunnen je dan aan de hand van gerichte vragen die ze stellen, helpen en je geruststellen. Ik denk dat je meer hebt aan geruststelling van een professional dan aan een geruststelling van iemand hier op GoeieVraag. En als ze het nodig vinden, laten ze je even langskomen voor onderzoek.
Maar je kan ook morgen meteen de huisarts bellen. Dat is denk ik sowieso wel verstandig als je dergelijke klachten nog niet eerder hebt gehad. Krijg je koorts, dan sowieso meteen de huisartsenpost bellen. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had deze pijn steeds terugkerend in mij puberteit. Ik was toentertijd ook onregelmatig ongesteld en ik slikte de pil niet. Ik heb toen vrij vaak bij de dokter gezeten en die heeft me elke keer laten prikken op blindedarmontsteking. Maar ik bleek alle symptomen te hebben van die ontsteking, behalve de ontsteking.
Toen ik aan de pil ging werd de pijn minder en bleef zelfs weg. Omdat mijn man en ik kinderen wilden was ik weer met de pil gestopt en prompt de buikpijn weer terug.
Ik heb het toen in de gaten gehouden en het bleek steeds in de 2e of 3e week van mijn (nu wel regelmatige) cyclus te zijn. Oftewel: een buitengewoon gevoelige eisprong!

Hou het even in de gaten wanneer het precies pijn doet en laat je voor de zekerheid prikken..