Hebben meer mensen extreme pijn na het nuttigen van alcohol?

Altijd als ik alcohol drink, al is het maar echt een bacardi breezer ofzo, ga ik daarna kapot van de pijn. De pijn begint in me nek en trekt door na me maag waardoor je niet meer weet of je moet zitten of liggen of wat dan ook en dat houd ongeveer 30 min aan. Wat kan dat zijn? Ik zit niet te wachten op reacties als; drink geen alcohol! Want ik drink dat al nooit door deze reden maar wil weten wat het kan zijn :-)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is heel belangrijk dat je hiermee naar de huisarts gaat. Je kunt een maagzweer hebben of iets in je slokdarm hebben. Er kan nog meer aan de hand zijn. Het is niet gebruikelijk-normaal, dat is zeker. Ga naar je huisarts en laat het uitzoeken. Succes! En drink even geen alcohol, eerst laten uitzoeken. Toegevoegd na 3 minuten:
Oh, sorry dat ik je ook aanraadde om even geen alcohol te drinken. Je verzoek om dit niet aan te raden zag ik niet direct op goeievraag in je vraag staan, want goeievraag geeft niet de volledige vragen weer, zag ik even later. Dus ik las het te laat. Maar in elk geval: je klacht hoort echt bij de huisarts en ik hoop dat je gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou kunnen dat je allergisch bent voor alcohol (of een product dat in alcohol zit).
Als dat effectief zo is,dan zou je er helemaal niet/nooit van mogen drinken!
Hoe meer je het zou uitproberen,hoe erger het wordt.
De algemene regel ,bij allergiën is :
vermijdt het product waar je allergisch voor bent.
(Ik ken iemand die uitsluitend allergisch is voor rode wijn en
donker bruin bier).Die krijgt eerst buikkrampen en moet ervan braken. groetjes,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker hiervoor geen maagzuurremmers nemen, meestal is bij maagproblemen de oorzaak juist te weinig maagzuur. (remmers geven verlichting maar maken het ook erger op de lange termijn en zo kom je er nooit meer vanaf) Om zeker te weten dat het de alcohol is en niet een bijproduct, zou je een keer een zeer pure vorm kunnen nemen. (in breezers zit veel troep)
Ik denk dan aan een goeie wodka of tequila. (dat mag in een mix die je zelf maakt)

Het beste antwoord

Alcohol kan pijnstillend werken, bijvoorbeeld als je kiespijn hebt. Op het maagvlies heeft het echter een ander effect:

Wanneer je alcohol drinkt prikkelt dat het maagslijmvlies en wordt er meer maagzuur geproduceerd. Op die manier kan overmatig alcoholgebruik leiden tot aantasting van het maagslijmvlies. Dat geeft maaglast of maagpijn.

Ook eenmalig overdreven alcoholgebruik prikkelt het maagslijmvlies. Dit kan zodanig geïrriteerd raken dat er misselijkheid ontstaat en dat de maagwand samentrekt en je gaat overgeven.

Omdat alcohol de zuurproductie in de maag stimuleert kan overmatig alcoholgebruik leiden tot maagontsteking of gastritis. Alcohol zou echter geen rechtstreekse rol spelen bij het ontstaan van een maagzweer.

Als je toch wilt drinken is het misschien een idee om maagzuurremmers te gebruiken (Rennies) of van te voren melk te drinken.

Als de klachten aanhouden, toch maar naar de dokter gaan, want misschien heb je al een maagontsteking.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja. Er zijn meer mensen die hier last van hebben.
(Zie bron)
Maak je zelf niet gek en ga naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn vast mensen die daar ook last van hebben, maar normaal gesproken zou dat niet kunnen/mogen.

Het zou een allergie oid kunnen zijn die dat veroorzaakt of een lichamelijk "probleem." Laat het dus (zoals eerder genoemd) door een huisarts bekijken. Hij kan beter oordelen van wat hij ziet/voelt/hoort, dan wat wij hier kunnen oordelen aan de hand van een stukje tekst.