Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe leer ik mezelf weer rechtop te lopen?

Hallo,

Ik ben 17 jaar en heb af en tor best vaak last van me rug...
Ik hoor ook vaak dat ik niet rechtop loop..
Nu word vaak tegen me gezegd; 'kont in, buik in', maar na een paar minuten ben ik dat al vergeten

Hoe zorg ik er voor dat ik weer rechtop ga lopen!? Helpp

Groet,
Daniel

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Binnenshuis steeds lopen met een zwaar boek op je hoofd is een goede methode. In je bed liggen op je rug zonder kussen of een met een dun kussen onder je hoofd.
Briefjes op deuren binnenshuis met de tekst: RECHTOP!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Het is nog wel belangrijk erbij te zeggen dat je knieën ligt gebogen moeten zijn anders krijg je daar weer last van plus dat je bekken dan automatisch kantelen,ook zeer belangrijk voor je rug!
Vroeger hoorde ik ook altijd van mijn ouders 'rechtop' en het werkt . schouders naar achteren en borst vooruit! Het zal in het begin vermoeiend zijn maar trainen werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1. Probeer er zo vaak mogelijk aan te denken.
2. Probeer zoveel mogelijk informatie op te zoeken over ergonomie, want ook als je niet aan het lopen bent moet je aan je rug denken. En helaas: ergonomie is niet gelijk aan comfort, maar een beetje comfort opofferen om je leven lang van je rug te genieten is waarschijnlijk toch wel de moeite waard.
3. Probeer ook je rug te trainen. Geregeld eens pompen lijkt niet zo'n slecht idee.
4. en het allerbelangrijkste: overleg eens met je huisarts!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lopen met die stokken moet erg goed zijn voor je houding,nordic walking of zoiets.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding