Mijn been klopt,volgensmij is het ader. Wat is dit?

Hallo,
Ik heb sinds net dat ik van school af ben steeds een klopping in mijn ader in mijn been. Ik heb toevallig wel de hele tijd gezeten, ik zie niks raars op me been en als ik naar me been kijk zie ik alleen iets bewegen, volgensmij is dat mijn ader. Hoe kan dit?

Toegevoegd na 8 minuten:
Trouwens ik heb ook nog gegymd gisteren waardoor ik spierpijn kreeg

Toegevoegd na 24 minuten:
Ik ben er achter gekomen dat het waarschijnlijk een spier is. Dus geen ader

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
74.6K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is het inderdaad een deel van een spier die beweegt. De spier beweegt, maar niet krachtig genoeg om een gewricht te doen bewegen (geen echte beweging dus, zoals lopen, elleboog buigen, etc.).

Je noemt dat ook wel een fasciculatie. Veel mensen hebben hier wel eens last van, bijvoorbeeld een trillend ooglid is een heel bekende fasciculatie.

Pittige spierarbeid schijnt het te kunnen oproepen. Het is onvoorspelbaar of en wanneer je het zou kunnen krijgen.

Zie ook hieronder wat Wikipedia erover schrijft.

Toegevoegd na 4 minuten:
Toevoeging: er worden wat nare ziektenbeelden ook genoemd op Wikipedia, die ook met spiertrekkingen gepaard gaan. Dat lijk me hier echt niet het geval. Zeer waarschijnlijk is dit een gewone spiertrekking die veel mensen wel eens meemaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zeer waarschijnlijk is dat geen ader, maar een spiertje. Een lichte vorm van een tremor. Lees meer op Wikipedia.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
verzuring in je spier of wat verrekt