Veel klachten verergeren door hormonen, wat kun je er aan doen?

Meestal in mijn tweede week van de menstruatie heb ik;
Verergering ontstekingen
Migraine ook in de tweede week.

Hoe/wat kun je er er aan doen?

Toegevoegd na 32 minuten:
Tweede week van mijn periode.
Of hoe zeg je dat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2de week VAN de menstruatie.. Klopt dit?
Is dat niet een beetje lang?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij bent wakker, foutje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ontstekingen hebben een diepere oorzaak, migraine trouwens ook.
Misschien iets vaker een stukje bloemkool. ;-)
Dus gezonder eten en leven?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eet heel gezond!!!
Even serieus!!
Ik merk altijd veranderingen. Leef zo gezond, dat ik op eigen benen 30kg ben afgevallen.
Zonder dieet of andere troep
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je cyclus heeft zeker invloed, maar is niet de oorzaak. Je hebt gezond en gezond, ik geloof meteen dat je bij de beter etende Nederlanders hoort.
Echter hebben veel mensen een vorm van ondervoeding terwijl ze denken gezond te eten.
(lichaamsgewicht heeft daar niks mee te maken, juist ook mensen met overgewicht zijn vaak ondervoed) Bij migraine wordt o.a. vaak een magnesium tekort geconstateerd. 30kg afvallen is zeer netjes.
Maar dat heb je waarschijnlijk gedaan daar sterk te minderen in vetten. (gokje, want dat doen de meeste, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker)
Een probleem daarbij is dat je o.a wel eens een tekort zou kunnen hebben aan in vet oplosbare vitamines, want die worden slecht opgenomen in een vet-arm voedingspatroon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen vet arm dieet gevolgd hoor. Maar wel goede info. Over de magnesium ga ik eens na denken. Want dat is me
Al vakwr aangeraden voor me
Spieren(spray zachsal) maar misschien tabletten een idee. Ik heb een eigenlijk alleen minder koolydraten gegeten, omdat ik die veeeeel te veel at.
Verder veel sla groente en regelmatig vlees.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het minderen met koolhydraten is zeker het beste voor je voedingspatroon.
Ik ga daar nog wat verder in, maar dat gaat nu misschien iets te ver. Mocht je tijd hebben en zin om te lezen: http://www.voedingisgezondheid.nl/welkom.html Als je magnesium gaat nemen is het belangrijk dat je een goed opneembare soort neemt. Het veel verkochte magnesiumoxide werkt nauwelijks.
http://realisatietrainingen.nl/pb/artikelen/magnesium.html
De spray kende ik nog niet, de olie wel. Beide met magnesiumchloride wat een goeie is. Onder op de pagina over magnesium deze link:
http://people.zeelandnet.nl/vdwindt/migraine/magnes.htm
(over migraine tijdens de stopweek, heb ik zelf niet helemaal gelezen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
slik je de pil?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik slik de pil
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@jackd Ik ga het doorlezen.
Dank je

Het beste antwoord

Je zou ook een anticonceptivum kunnen gebruiken welken een amenorroe (geen menstruatie) geeft, gebruiken; de prikpil of implanon ('staafje').
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat de ontstekingen betreft heb ik geen antwoord.
Ik had ook migraine telkens tijdens of kort na mijn menstruatie. Nu neem ik 3 stroken (9weken) de pil aan 1 stuk door. Heb nu enkel om de 9 weken migraine.
Misschien eens overleggen met de huisarts.