Weet iemand iets tegen zweethanden, bijvoorbeeld iets met olie ofso. iets wat je thuis hebt. En dat 7 uurtjes niet meer zweet ?

Ik zweet heel erg van me handen en wil op school gewoon droge handen hebben weet je iets erover ? Laat een reactie achter.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.5K
Ritsuka
11 jaar geleden
Heb je alleen zweethanden of zweet je verder ook veel?
Enig idee hoe het komt?

Antwoorden (4)

Nee, tegen overmatig zweten valt qua huismiddeltjes niet zo veel te doen. Regelmatig wassen helpt maar nauwelijks.

Iets beter werkt een zogenaamde anti-transpirant (geen gewone deo) ; te koop in elke supermarkt in glazen flesjes. Maar tegen echte hyperidosis is ook dat maar een lapmiddeltje.

Ook kun je met regelmatig aanbrengen van talkpoeder het ergste vocht absorberen, maar echt minder zweten doe je er niet van.

Is het echt zo erg dat je de hele dag natte handen hebt, dan kun je er het best mee naar de huisarts, want er kan best veel aan gedaan worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou de Syneo 5 kunnen proberen of de Odorex dry, deze hoef je maar 1 keer in de 5 dagen aan te brengen en werken uitstekend.
Er zal vast een handcreme zijn die je handen verzorgt maar ik weet niet of het ook helpt tegen zweten. Wanneer je op school komt is het misschien een idee om je handen te gaan wassen? zodat ze weer fris zijn? Misschien deo meenemen? Doe ik ook altijd :) Veel succes verder !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik b.v. een sollicitatiegesprek had en wilde geen zweethanden hebben, dan gebruikte ik de avond daarvoor Odorex extra dry en dan de lotion. Kost nog geen €3.- en helpt echt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer het eens met aluin. Vroeger werd dat veel na nat scheren gebruikt om de huid te verzorgen en vanwege de bloedstelpende werking maar het werkt ook uitstekend als deodorant. Het gaat niet alleen geurtjes maar ook de zweetproductie tegen. Ik heb het een paar jaar geleden bij De Tuinen gekocht maar voor een paar euro koop je een blokje bij de voordeeldrogist.