Verrekte/gescheurde enkelbanden?

Gister door mijn enkel gegaan met hockey. Naar de huisarts gegaan en doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een foto. Geen breuk te zien. Naar huis gestuurd zonder drukverband of krukken. Kan er niet op lopen en kan mijn enkel nauwelijks buigen. Ze hebben alleen een foto van de bovenkant en de binnenkant gemaakt, terwijl ik heel erg last van de buitenkant heb. Maar hoe kan ik er achterkomen wat er nou precies met mijn enkel is?
Loop nu op krukken en zit verband om enkel

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Verrekte of gescheurde banden zijn op een normale rontgenfoto niet te zien.
Ga naar een fysiotherapeut: hij kan je na wat trekken en duwen vrij nauwkeurig vertellen wat er aan de hand is.
Met een drukverband en een paar dagen heel rustig aan doen zou je na een week of zo weer pijnvrij moeten kunnen lopen (voorzichtig). Reken bij een serieuze verstuiking/verreking wel op 100 dagen voor herstel, tot zelfs 200 dagen voor volledig herstel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja klopt! En als je gaat proberen te lopen, trek stevig schoenen aan die de enkel omsluiten, zo heb je minder kans om door je enkel te gaan en geeft extra stabiliteit. En je voet ook hoogleggen en 2x per dag 10 min koelen. Beterschap met je enkel!