Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Is je gevoel van "het meestal te warm hebben" nog aan te passen middels oefeningen of een 'truc'?

(dit LOS van de hoge en tropische temperaturen op dit moment!)

Vaak lees je (ook wel hier) dat mensen kouwelijk zijn, meestal dan vlot te koude handen en voeten en zonder dat er medisch gezien is 'mis' is.

Laatste vermoed ik bij mezelf ook niet, temeer omdat ik het al zoveel jaren ervaar en ook oefeningen om "beter te leren zweten" zoals geregeld naar de sauna , niets mocht baten ;)
Voor zover ik me herinner zijn de enige momenten dat ik bv koude rillingen, handen en voeten voel, is tijdens koorts of wat verhoging.
Gemiddelde lichaamstemp. is tussen 36.7-37.1, dus zeer normaal :)

Zweten doe ik zeer beperkt...tenminste voelbaar , zichtbaar of merkbaar! Bij inspanning hooguit een randje bij de haargrens, knieholte, huidplooi of bovenlip ...kleur urine is meestal ook normaal en niet te donker.

Ook in de winter heb ik het hier in huis en ook met minimale beweging fysiek nooit warmer dan 17-18 graden en de CV gaat alleen zodra er bezoek komt iets omhoog...
Winterkleding heb ik in feite alleen voor langere tijd buiten-zijn nodig en al zit ik stil (rolstoel of scootje) als soms dan wel de voeten steenkoud worden; binnen 10 min binnenshuis is dit euveltje ook voorbij :)

Toch ervaar ik dit als lastig (al zullen velen me benijden? ;))
Vaak met ook nog zeer gloeiende handen en voeten erbij. Een ander nadeel is dat ik letterlijk flauwval als het ergens te warm is...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Uit je tekst begrijp ik, dat je er niet mee bij de huisarts bent geweest, vanwege de zin "en zonder dat er medisch gezien is 'mis' is. Laatste vermoed ik bij mezelf ook niet". Dat lijkt me op dit moment dan verstandig te doen. Vooropgesteld: ik ben geen arts, dus ik gok. Je schrijft ergens, dat je last hebt van oedeem. Het zou zomaar kunnen zijn, dat er bijvoorbeeld iets is met je bloedsomloop of je bloeddruk.... Kortom: laat jezelf effe nakijken door een deskundige. Succes!

Het feit dat je zegt ik ervaar dit als lastig geeft ergernis. En ergernis komt telkens terug. Je moet het aanvaarden, en nemen zoals het is. Denk dat als dit je grootste ongemak is: er zijn mensen met veel grotere ongemakken, en niet tegen elk ongemak is een remedie. Er heerst zo langzamerhand met een cultuur dat voor elk ongemak een oplossing moet worden geboden. En dat is helaas niet altijd mogelijk en moet je aanvaarden en die ergernis vermijden. Succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100