kan je nog een keer kinkhoest krijgen als je net van de ene nog herstellende bent ?

aangezien ik nu weer verkouden ben , en die verkoudheid is het allemaal mee begonnen! Weet ik dus niet wat ik moet doen.. ben bang dat ik er dadelijk complicaties aan overhoud!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kinkhoest kan wel drie maanden duren, vroeger noemden ze dat de 100dagenhoest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe lang geleden kreeg je kinkhoest?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vlindertje ik kreeg kinkhoest 13 mei , en nu heb ik een verkoudheid... volgens de dokter erbij dus... dubbel op! krijg puffertjes en heb nu kaloba gekocht!

Antwoorden (2)

Ik denk niet dat veel mensen hier verstand van hebben. Maar mijn teorie is: je bent toch nog genezende dus misschien heb je nou gewoon even een dipje.

Heb je echt zorgen: bel even met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit heb ik voor je gevonden:

Hoe gaat het verder bij kinkhoest?

Het hoesten kan drie tot zelfs vier maanden doorgaan.
Iemand die kinkhoest heeft doorgemaakt, is daarna langdurig tegen de ziekte beschermd. Toch is het mogelijk om na tien tot vijftien jaar weer een milde vorm van kinkhoest te krijgen. Dit geldt ook voor mensen die volledig zijn ingeënt tegen kinkhoest

Ik hoop dat jij je nu,omdat het in mei is begonnen, geen zorgen meer maakt!

Groetjes vlindertje