Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Tijdens liggen soort rare kuch of hoest, niet overdag en verder ook geen restant verkouden oid, wat kan dit zijn?

Ben (nog) NIET ongerust en bovendien is eigen huisarts op vakantie dus alleen met spoed of "kans op riskant worden " zal ik vervanger bezoeken ;)

Geen koorts en ook dit is al maanden gaande...het voelt niet als infectie zoals me bekend en bovenste luchtwegen, bronchitis, allergie etc.
Onlangs is via maagonderzoek ook slokdarm gezien die oke was (wel 2 maagzweertjes) en zoals ik nu aanvoel is het eerder gebiedje onderin keel/bovendeel luchtpijp...

Alsof er iets "hangt of kleeft" dat soms een prikkel geeft en tijdelijk luchtpijp vernauwt. Verandering in stand/ houding en kuchen helpt dan wel.
Kuch is wel eng en hard, volgens vrienden kan ik beter hiermee naar een dierenarts en pas ik goed in Artis momenteel!!!

Hele hals -en keelgebied is wel gevoelig maar dan vooral de BUITENkant ;)

Wat kan het evt zijn, wat kan ik proberen dat miss. helpt (behalve dan direct naar huisarts)?

Toegevoegd na 6 uur:
Hier is het een beetje hoorbaar?
http://www27.zippyshare.com/v/66918750/file.html

Sinds eergisteren is wel iets veranderd..nu is het bijna al bij normaal ademen voelbaar (geen sterke prikkel om te kuchen overigens)en bij krachtig uitademen merk ik wel al een lichte soort vernauwing in de "luchtpijp-regio".
Lastig om te omschrijven! :(

Weet jij het antwoord?

/2500

als het al maanden duurt, is het waarschijnlijk niet nodig de vervanger te bezoeken. Probeer eens te slapen met een extra hoofdkussen, zodat je niet plat ligt. Misschien gaat het dan beter

Het zou kunnen zijn dat je last hebt van het feit dat je maag teveel maagzuur produceert. Het overtollige maagzuur gaat dan terug de slokdarm in en uiteindelijk je keel en kan irritatie in de keel veroorzaken waardoor je kan gaan hoesten. Dit zou ook verklaren waarom je minder last hebt als je je houding verandert van liggen naar iets meer rechtop. Want op dat moment zakt het maagzuur weer naar beneden. Ook past daar het zgn. "brok-in-de-keel-gevoel" bij. Maar dat is natuurlijk ook maar een idee. Ik ben geen dokter, maar spreek uit ervaring vanuit de nabije omgeving. Zie ook onderstaande link. Mocht dit de oorzaak zijn, dan zouden de klachten moeten verminderen als je maagzuurremmers (tabletten) gebruikt. Deze zijn te koop bij apotheek en drogist. Dat kun je wellicht proberen. Als de hoestklachten dan verminderen, dan zou je in de richting van oprispingen van maagzuur kunnen gaan denken. Door zo weinig mogelijk vet te eten kun je ook trachten de productie van maagzuur te verminderen. Mijn man had dit ook en maagzuurremmers hielpen wel, maar na een paar jaar bleek hij galstenen te hebben. Zijn galblaas is toen verwijderd (kennelijk kun je best zonder dat ding;-) ) en nu heeft hij nergens last meer van. Maar het lijkt me zeker niet onverstandig om weer contact op te nemen met de huisarts als hij weer terug is van vakantie. Want dat ik dit nu zeg is omdat ik dit ken van nabij, maar het kan natuurlijk ook iets heel anders zijn, waarvan ik als leek geen weet heb.

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoe...

Zijn je amandelen al eens gepeld? Is het in die maanden erger geworden, is de buitenkant van de hals gezwollen. Een kuch die al maanden aanhoud klinkt mij uit ervaring met een vriend niet goed in de oren.(als je meer wilt weten hierover hoor ik het wel in een reactie) Maak maar direct een afspraak met de huisarts, ik meen het.

Bronnen:
http://www.umcg.nl/NL/UMCG/Afdelingen/Keel...
https://www.knocare.nl/item.html&objID=497

Ik weet niet of je rookt, maar in dat geval zou het een rokerskuch kunnen wezen. Dat begint vaak het eerste half uur als je naar bed gaat en wanneer je wakker wordt. Als je dan weer gaat roken, gaat het (vaak) vreemdgenoeg weer weg.

Kinkhoest? Kinkhoest schijnt met een enorm blaffende hoest gepaard te gaan en komt tegenwoordig weer vaker voor, ondanks inentingen.

Aangezien je zo'n grote uitgebreide medische achtergrond hebt waardoor je niet eens naar een plaatsvervanger wilt is het voor ons onmogelijk om je vraag te kunnen beantwoorden. Voor nu raad ik je aan om je bed in een zo hoog mogelijke (wel comfortabel genoeg om te slapen) zitstand te zetten en zorgen dat de luchtvochtigheid in je slaapkamer goed is waardoor je misschien minder last hebt. Ik hoop dat jouw eigen HA niet al te lang meer weg blijft want hij is ECHT de enige die je goed kan helpen en eventueel doorverwijzen!! Op dit moment kan ik helaas niks anders meer dan je heel veel sterkte te wensen!! (zou het fijn vinden als je ons op de één of andere manier op de hoogte wilt houden) Sterktegroet vlindertje

Wanneer komt de huisarts terug ? Als jezelf vind dat je nog kan wachten, en de klachten worden intussentijd niet veel erger, zou ik wel meteen een afspraak maken, als de huisarts terug is. Als je niet zolang kunt wachten, en je vertrouwd het niet helemaal, zou ik toch naar de plaats vervanger gaan. Ik wens je veel sterkte toe.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100