Waarom heb ik pijn op de borst na alcohol gebruik?

Als ik alcohol gedronken heb, al is het maar één goede slok dan krijg ik een hele nare pijn op het midden van mijn borst en hevige hoofdpijn. Niets om me zorgen over te maken of wel? Ik ben een meisje van 15 jaar trouwens. (ik weet dat ik geen alcohol mag, maar ik drink amper)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
42.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik moedig het niet aan dat je drinkt...
sterker nog ik raad je aan om drank gewoon lekker te laten staan! Vooral op deze leeftijd... daarnaast heb je klachten tijdens het drinken..
des te meer reden om niet te gaan drinken! Als je echt advies wil is het enige wat ik je kan zeggen ga naar je huisarts en leg het voor aan je huisarts...
Die zal mogelijk ongeveer het zelfde zeggen. Of kijk eens op www.medicity.nl die mensen kunnen je ook goed helpen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je zeker dat het alleen is na alcohol gebruik of valt het dan op? Heb je het ook wel eens bij trap lopen, sporten, angst of stress? Pijn op de borst kan met hart klachten te maken hebben, goed idee om dan eens naar de huisarts te gaan.

Antwoorden (4)

Amper is ook te veel voor iemand van 15.

Pijn is een waarschuwing van je lichaam dat er iets niet goed is. Hele nare pijn op de borst en hevige hoofdpijn lijkt me een teken dat je dus geen alcohol meer moet drinken.

Toegevoegd na 13 minuten:
Overigens is het ook slim om hiermee naar de dokter te gaan, omdat pijn dus niet goed is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dounja is vrij kort door de bocht maar ze heeft wel gelijk... dus waarom het duimpje naar benenden is mij de vraag...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach, zo gaat dat hier legitbonzai, als je kritiek ergens op hebt zijn er altijd mensen die dat niet kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor jullie antwoorden (van bijde, zowel legitbonzai als Dounja). Ik zal eerst een kijkje nemen op de website waarnaar legitbonzai mij verwees en anders zal ik misschien toch maar eens langs de huisarts gaan.
De kans is groot dat uw slokdarm voor een groot stuk ontstoken is, men noemt dit in de volksmond ook "verbrand".
Ik wil niet de moraalridder uithangen maar u zou best stoppen met sterke dranken en als u het echt niet kan laten evt een pintje drinken, maar zeker afbouwen.

Zeker ook naar de dokter gaan die u een middel kan geven.
Gaviscon is daar één van maar vrij verkrijgbaar.
Het is speciaal voor de maag maar ook bij reflux en slokdarm ontsteking.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij 1 van de andere vragen heb ik gelezen dat je flink aan het lijnen bent geweest,het kan zijn dat je lichaam daardoor nog van streek is dus dat kan de oorzaak zijn.
Alcohol drinken mag je inderdaad niet en ook is het zo dat je hier dik van wordt dus raad ik het je al helemaal af!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je hoofdpijn krijgt en pijn op je borst, laat de alcoholische drank dan lekker staan. Je mist er weinig aan, her is geen essentieel onderdeel van voeding en drinken, dus waarom niet? Er zijn genoeg andere dingen en stoffen in dit leven waar je lol mee kunt hebben. Met dit soort klachten zou ik willen zeggen: Een ezel stoot zich in het gemeen, niet twee maal aan den denzelfde steen.

W.s. ben je intolerant t.o.v. alcohol. Ik kende iemand die helemaal leip werd van 1 biertje, die was dan stomdronken en ook echt goed, zeg maar. Dus het bestaat.