Wat moet je doen als je een langdurige hik hebt?

Mijn vader heeft sinds gisterenochtend de hik. Nu is het nog altijd niet over. Moeten we ons hierom zorgen maken? En hoe zal dit verdwijnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Ik vind dit vrij lang, ik zou de huisarts even bellen.

Patiënten zullen meestal naar de huisarts gaan wanneer de hikepisodes vaak terugkeren of als zij al lang last hebben van de hik. De huisarts vraagt naar de ernst en duur van de klachten, gegevens over eerdere hikepisodes, de voorgeschiedenis inclusief recent trauma, recente ziekte-episodes en operaties, medicatie en alcoholgebruik en neemt de algehele tractusanamnese af. Wanneer de patiënt frequente hikepisodes heeft die langer dan 24 uur duren of een hardnekkige of persisterende hikepisode, verwijst zij zo nodig door naar KNO-arts of internist voor aanvullende diagnostiek naar een onderliggende oorzaak. Vaak kan er overigens geen lichamelijke oorzaak gevonden worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als ik langdurig de hik heb helpt het mij om een kwart citroen uit te zuigen,dat zou hij kunnen proberen.
Als dit niet helpt kan hij het beste de huisarts om raad vragen.

Wens hem veel sterkte.
Groet vlindertje98
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je neus dichtknijpen en zonder tussendoor te ademen, 3 slokken water drinken.