Is het zuurstofonttrekkend aflakken of afplakken van een kalknagel een begin van de oplossing ter verkrijging van een gezonde nagel ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Nee, een kalknagell geneest niet door het af te plakken.

Daarbij halen mensen vaak twee soorten letsels door elkaar.
Een kalknagel is een beschadigde nagel, wit/grijs van kleur. De beschadiging kan bijvoorbeeld komen omdat er ooit iets opgevallen is of dat het nagelbed is beschadigd door iets. De nagel kan dik worden. Men kan een ander niet besmetten met een kalknage.

Een schimmelnagel is beschadigd door een schimmel. De kleur van de nagel is geel of geelwit. De nagel gaat op den duur dik worden en brokkelen. Men kan zijn andere nagels besmetten en ook een ander met een schimmelnagel.

Het kan ook dat een kalknagel en schimmelnagel samen gaan. Doordat de kalknagel minder weerstand heeft kan een schimmel zich daar makkelijker nestelen.

Aan een kalknagel is niet echt iets te doen. Niet meer dan de nagel vrij kort en dun houden door met een kartonnen vijl plat op de nagel te vijlen. Men kan de vijl gebruiken tot hij niet meer vijlt.

Een schimmelnagel is wel te behandelen, maar dat is wel een langdurige kwestie. Er zijn verschillende methodes: de huisarts heeft bepaalde medicijnen. Dagelijks de nagel(s) insmeren met teatreeolie helpt ook tegen schimmel. Bij de drogist een nail repair pen/stift halen, is prijzig maar je doet er heel lang mee en het werkt echt goed. Daarbij hoef je niet steeds te "knoeien" met kwastjes en olieen.

Wel blijven doorgaan met het 1 x per dag behandelen ook al is de schimmelnagel eruitgegroeid. Want schimmel laat sporen achter en dan kan het weer opnieuw beginnen.
Het beste is dat ook de schimmelnagel dun gevijld wordt.
Soms is dat niet mogelijk, zo dik als de nagel is, dan kan je het beste naar een pedicure gaan.
(Ook voor een kalknagel heb je soms een pedicure nodig).

Vraag dan wel of zij/hij inderdaad dikke schimmelnagels behandelt want lang niet elke pedicure weet hoe zij dat moet behandelen, aangezien de duur van de genoten opleidingen sterk kunnen verschillen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Succes :-)