Wat kan je zelf het beste doen aan een tennisarm?

Ik tennis niet maar denk dat het komt door het schakelen in de auto

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K
Reddie
11 jaar geleden
Het schakelen in een auto gebeurt niet zo snel achter elkaar, en niet met zoveel kracht dat je er en tennisarm van krijgt.
Er moet een andere oorzaak zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb reeds meerdere behandelingen ondergaan van tennisarm.nl tot aan de zogenoemde shockwave, alle behandelingen hielpen mij maar tijdelijk van de problemen af. Bij tom van het ansr kwam ik in aanmerking met de powerball spinner, nu ben ik een aantal weken al met dat ding aan de gang en ik moet zeggen dat d eklachten nu langer weg blijven dan normaal. Ik zal over een paar weken nog een keer mijn resultaten posten hier.

Antwoorden (5)

Daar is niet zo veel aan te doen, behalve dan tijdens de inspanning die die tennisarm veroorzaakt veel meer te ontspannen.

Als jij dat krijgt van het schakelen in de auto, dan doe je iets niet goed.

Ik heb eens twee tennisarmen gehad, van het breien.
Dat deed ik dus ook duidelijk te gespannen.

Mijn pijn zat in de bovenarm en mijn dokter adviseerde een bandje om de bovenarm te doen, met elastiek en klitteband.
Ik heb die toen zelf gemaakt, maar ze zijn ook te koop in winkels voor gezondheidsbenodigdheden.
Hier vind je wat voorbeelden:
http://www.beslist.nl/products/gezond_mooi/r/tennisarm/

Ik vond nog dit:
Als u een brace wilt aanschaffen let dan op het volgende: Een goede tennisarmbrace wil niet zeggen dat hij duur moet zijn. Integendeel, de goedkopere zijn de beste. Een simpele band met klittebandsluiting is goed. Hoe breder de brace des te beter. Harde verstevigingen in de brace zijn pure onzin en geven enkel en alleen meer last. De effectiviteit van een brace is voor de genezing van een tennisarm nooit aangetoond. Een brace dragen is daarom alleen aan te raden als u zware inspanningen (o.a. sport) moet leveren. Het dragen van een brace is alleen dan zinvol als u minder pijn ondervindt tijden de activiteit.

http://www.tenniselleboog.nl/info.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben taxi chauffeur en heb een 6 versnellingen auto dus dat is de hele dag schakelen en dat 8 uur lang met een pauze van 30 minuten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, twee tennisarmen van het breien! Dat zijn dus eigenlijk brei armen!
Ik ken iemand die een voetbalknie had, maar hij had nog nooit gevoetbald.
En wat dacht je van die man die een geslachtsziekte bleek te hebben....wat denk je?
Hij had nog nooit geslacht!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL @ Skusme :-D @Kuikkie: in jouw geval gaat het moeilijk worden om je arm zoveel mogelijk rust te geven, terwijl dat wel echt nodig is. Als je bij een groot bedrijf werkt, neem ik aan dat je baas ook wel een paar automaten heeft, is dat zo? Dan zou ik als ik jou was vragen of je daar een tijd op kunt rijden.
Niets, rust houden en stoppen met de activiteit die de blessure veroorzaakte. Een tenniselleboog geneest ‘vanzelf’. Pijnstillers nemen wanneer dit echt nodig is.Wanneer het erg moeilijk is om de arm rust te geven kun je overwegen om gips te laten zetten. Je kunt ook een brace aanschaffen, die helpt om de pijn te verlichten.
Koelen met ijs. Paar keer per dag met, de goedkoopste oplossing, ijsklontjes in en een plastic zakje met een handdoek erom.
Fysiotherapie, meestal met massage en oefeningen om de spieren weer beter te laten functioneren.
Medicijnen, ontstekingsremmers hebben vaak op korte termijn veel effect, vooral gel en crèmes die je op de pijnlijke plek kunt smeren.
fremar
11 jaar geleden
Voorkomen dat je arm stijf wordt dus blijf je arm zo veel mogelijk normaal gebruiken.Op de pijnlijke plek regelmatig ca 10 minuten een ice pack leggen of ijsblokjes in een theedoek doen. Als het kan even zo min mogelijk auto rijden. In principe gaat het uit zichzelf weer over maar dat kan wel zo'n 6 tot 8 weken duren.
GEEN mitella dragen want dan wordt je arm wel stijf.
In ieder geval veel sterkte

Toegevoegd na 1 uur:
Excuses ik schreef 6 tot 8 weken dit moet 6 tot 8 MAANDEN zijn! Je kunt hiermee ook het beste naar je huisarts gaan misschien kan die je doorverwijzen naar een specialist waardoor je er eerder af zou kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan veel langer duren dan 6 tot 8 weken. Bij mij duurde het zo'n 8 maanden.
Ja vervelend, een tennisarm. Ik heb er ook last van gehad, en ongeveer een half jaar zo'n elleboogband gedragen. (verkrijgbaar bij de apotheek). Ik dacht dat het nooit meer weg zou gaan maar dit is toch gebeurd, na ongeveer 8 maanden.
Het heeft dus tijd nodig.
Probeer de oorzaak van het probleem weg te halen. Dat het door schakelen zou komen lijkt me vrij onwaarschijnlijk, tenzij je stoel misschien niet goed is afgesteld, waardoor het schakelen een te lastige beweging wordt?
In ieder geval:
Bij mij is het uiteindelijk geheel genezen door zo'n elleboogband, rust en ervoor zorgen dat de arm niet wordt overbelast. Wel gewoon blijven gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb al erg veel tennisarmen gezien, maar één die ontstaan is door het schakelen in de auto nog nooit. Zeer onwaarschijnlijk dus. Heb je wat meer gegevens? Waar zitten de klachten? Pijn, tintelingen?
Voor wat betreft de tenniselleboogbraces: ze zorgen er voor dat je minder snel de pijn waarneemt. Zo ver bekend leveren ze inderdaad geen bijdrage aan het herstel.